Äntligen hjälp för nya studenter till Rumänien! - Forum

2008-03-06 22:23   Xiala
Hej alla blivande läkarstuderande! Rumänien har blivit mer och mer populärt att plugga medicin i men tyvärr finns det lite ont om info. Några av oss som läser här nu har bestämt oss för att starta ett forum, både för svenskar som redan läser här och för folk som vill hit. Har ni frågor, funderingar eller bara vill lära känna lite folk innan ni kommer hit så registrera er och skriv! Forumet är inte så stort än eftersom det är relativt nystartat men vi är några stycken som regelbundet håller koll och svarar. Forumet: medtalk.forum24.se

RE: Äntligen hjälp för nya studenter till Rumänien!
2008-03-10 15:16   eva
Hej Jag försöker hjälpa min son med ansökan till Rumänien. Det verkar väldigt komplicerat att få fram hur man går till väga. Det enda jag har hittat är en sajt som tar 7.500:- för att hjälpa till. Jag skulle bli jätteglad för all info jag kan få, t.ex när går ansökningstiden ut,när får man besked om man blivit antagen m.m m.m //Eva

RE: Äntligen hjälp för nya studenter till Rumänien!
2008-03-10 23:57   Zhila
Hej !! jag är väldigt intresserad av att studra till läkare i Rumänien!! har bara några frågor om du skulle kunna svara på !! vad är lägsta intagningspoäng?? var kan man bo? hur mycket kostar utbilningen/år? får man tillräckligt hjälp av CSN?? eller behöver man betala en del oxå?? det är vad jag har hört !! jag läser sista terminen på gymnasiet i det naturvetenskapligaprogrammet!! gärna lite mer info. som man bör veta innan man söker!! tack på förhand (:

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀