Antagningskrav till Veterinär i Ungern & Slovakien - Forum

2007-02-26 00:40   Thilda
Hej! Jag har hört så olika saker om samma sak och skulle därför vilja ha vissa saker bekräftade... Så om någon skulle vilja vara så snäll och hjälpa mig så skulle jag bi så glad så! Om man söker till Slovakien så behöver man INTE ha gått naturvetenskapliga programmet, utan man gör ett intagnings prov i Stockholm eller Malmö som är kostnadsfritt??? Att sen läsa på universitet kostar ca 50 000 kr/termin? Och all undervisning är på engelska? Om man söker till Ungern så måste man ha gått det naturvetenskapliga programmet samt göra ett intagnings test som kostar 4000 kr i Stockholm? Det ska sen kosta ca 90 000 kr /termin? Om det är någon som kan svara mig på mina frågor eller själv har tänkt att söka någon av dessa utbildningar så tveka inte att kontakta mig! Min e-mail är Thilda-Eliasson@hotmail.com Mvh Thilda

Ang: Antagningskrav till Veterinär i Ungern & Slovakien
2007-02-26 23:25   Pernilla
Man måste inte ha gått natur för ungern. men proven i båda länderna är på kemi & biologi så dom kurserna e bra att ha.... för att klara proven. en fördel är nog att läsa kemin & biologin på engelska, behöver inte gjort kursen på eng men läsa litteratur på eng, så att man kan alla termer, dom e lite kluriga, om man inte e riktigt bra på engelska kan alla... pernilla.larsson@nihms.se vet student i Ungern

Ang: Antagningskrav till Veterinär i Ungern & Slovakien
2007-02-27 10:34   ligu
Hej ang avgiften så vet jag att i slovakien kostar det ca 8-9000 US dollar per år, man betalar ca 6000 på hösten och 3000 dollar på våren. Mao betydligt billigare än i Ungern, och dessutom billigare att leva där överhuvudtaget, så det blir enklare att få ekonomin att gå ihop med CSN bidragen.

Ang: Antagningskrav till Veterinär i Ungern & Slovakien
2007-03-26 21:51   sara
Hej ! jag undrar lite om veternär utbildningen i ungern.. Är det lätt att komma in?, för om jag har förstått rätt går de inte på betygen utan på något annat prov. Undrar även hur själva undervisningen är ? mvh sara Ha en bra dag!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀