Antagen till Ungern - Forum

2006-02-26 01:37   yazz
Hej! kan inte berätta hur glad jag är över att ha blivit antagen til university of debrecen general medicine.Skulle gärna vilja ha kontakt med andra som har blivit antagna till debrecen general medicine och utbyta funderingar, ideer vad som händer härnäst m.m. ser framemot ha få kontakt med framtida studiekamrater MVH Yasmin.A

Ang: Antagen till Ungern
2006-03-16 13:57   Yasmin
Hej igen! Antagningstestet var muntligt och det var medelsvårt från min synvinkel. Först så frågade de mig om jag ville bli förhörd på fysik & biologi eller kemi och biologi. De frågade mig vad jag kunde, och vad jag skulle vilja bli förhörd på. Sedan förhördes jag på detta, och även lite annat som var realterat till de ämne jag valt. Så ansolut att man behöver läsa på, det jobbigaste är nog att kunna förklara sig på engelska. Jag tänkte också söka till Polen och sedan började jag jämföra ungern och polen och jag personligen tyckte ungern lät bättre för min del. Även att det är lite billigare undervisnings kostnader i ungern beroende på skolan du väljer än Polen. Detta är vad jag vet. //Yasmin

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀