Ansökning till Norge - omslagsark - Forum

2010-05-05 21:38   F
Hej allihopa! Jag har sökt läkarprogram i Norge och idag fick jag en s k "omslagsark" i brevlådan. Det är en blankett som man ska fylla i oilka information bl. a. om gymnasieskoleutbildning, högeskoleutbildning och arbetelivserfarenhet. Jag undrar om någon vet vad som menas med "Avsluttes våren 2010 og blir ettersendt (sett X)". Jag har ont om tid, den måste skickas före lördagen 8 maj, paanik... Tack på förhand!

RE: Ansökning till Norge - omslagsark
2010-05-07 17:11   Saher
HEj. JAg har också fått hem ett gult omslagsark. Jag pratade med samordna opptak och det är okej att skicka in även på måndag. De har varit försenade med utskick. ring de på måndag o fråga hur du ska fylla i

RE: Ansökning till Norge - omslagsark
2010-05-10 18:27   F
Hej, så gulligt att du svara, tack, tack för råden :) Fast nu har det redan löst sig, jag gick o fråga syv och hon kunnde hjälpa mig med allt. mitt var oxå gult, kanske du oxå sökt till läkare? jag skickade bara med slutbetyget, mycket lite chans att jag kmr in på läkarutblning med mitt 17,00 men jag vill ändå prova. jag får nog inte användning av de 6 betyg jag har höjt till mvg :( har ju inte jobbat inom vården i 5 år. men jag ska skicka in dem ändå och hoppas de ger nytta lycka till!

RE: Ansökning till Norge - omslagsark
2010-05-11 10:19   Saher
Hej. Ja jag sökte läkarprogrammet. Har 20,0(60 norka poäng) + 4p för mvg i vissa ämnen och 6p för att jag är 22år gammal. så 70 sammanlagt. Om du har höjt betyg ökar ju ditt snitt. Om du har höjt vissa speciella ämnen kan det ge extra poäng, som att t.ex. ha mvg i biologi A och B. Att du inte har jobbat imon vården har inte med dina betyg att göra. Jag vet inte hur gammal du är men man kan ju få ålderspoäng. 17,00 i snitt känns inte riktigt bra måste ja tyvärr säga. jag hoppas att du sökte alla läkarutbildningar i norge och att du skickar in allt som du tror kan ge dig en fördel.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀