Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen - Forum

2009-04-05 22:02   N_A
Hejsan allihopa! Jag söker till Gdansk i höst 2009 och det skulle vara roligt att komma i kontakt med fler som tänkte göra detsamma! Själv är jag mycket orolig inför intagningsprovet i juni och skulle vara tacksam om någon kunde ge tips om hur man kan göra för att vara väl förbered till provet. Det skulle också vara kul att få kontakt med några nuvarande elever vid Gdansk som kunde berätta hur det är att plugga och bo där! Ser frammemot att höra från er alla =) MVH Nafisa

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-06 12:32   gina
hej nafisa jag hter gina jag ska också söka till Gdansk, har hört att intagningsprobet inte är något svårt prov bara du har gått Nv ska du kunna klara det utan problem.

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-06 12:32   gina
hej nafisa jag hter gina jag ska också söka till Gdansk, har hört att intagningsprobet inte är något svårt prov bara du har gått Nv ska du kunna klara det utan problem.

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-06 17:34   N_A
Hej Gina! Va kul att du också ska söka till Gdansk =) Jag hoppas att det är som du säger och att provet inte är så svårt...Känner du till någon som har gjort provet tidigare?? Förresten, ska du göra provet i Stockholm eller i Göteborg?

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-08 14:24   gina
Ja, jag känner ett par personer som har gjort det och från deras erfarenhet har de sagt att det inte var svårt. Jag har inte skickat in min ansökan än, har du gjort der? när är provet exakt? har du funderat på Ungern också? eller andra städer i Polen???

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-08 16:00   N_A
Ja, Jag har skickat in min ansökan och fått bekräftelse av dem. Provet är den 6:e Juni i Stockholm kl. 13.00. De kommer skicka brev i mitten av Maj när de har accepterat ansökan. Göteborg vet jag inte. Jag har faktiskt inte tänkt någon annanstans förutom Gdansk för har hört mest positivt av den. Kanske söker till Warszawa, men vi får se...Själv då?

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-09 22:39   gina
Jasså Ok. Jag har varit i Ungern och jag tyckte verkligen om unin och atmosfären där, men ja har hört att det är lättare i Polen jämfört med ungern?? Jag har också kikat lite på Warsawa också, ska nog ta och skicka in min ansökan till dessa två. Men vet du om det kostar pengar att anmäla sig bara?

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-10 17:43   Sarah
Hej Gina & Nafisa! Jag heter Sarah och funderar också på att söka till Gdansk Hösten 09. Jag undrar hur många som blir accepterade av alla sökande, vet ni det? :)

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-13 16:04   gina
okej, jag ska skicka in min imorgon. Vet du vad man ska plugga på exakt? har du fått lista på det ? Jag funderar på¨att söka till Ungern också men det är så dåligt med info om det. Få se hur det blir. :)

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-16 20:18   Mahmud
Hej! Mitt namn är Mahmud Jag tänker studera i Gdansk 09, har inte skickat in mina papper än men ska göra det så fort som möjligt.... Vet någon av er hur det är med betygen? vad som är min.betyg , eller är det så som många säger att svenska betygen inte påverkar bara man har minst G på Biologi a&b kemi, fysik och eng? MVH Mahmud

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-17 09:26   N_A
Hej igen allihopa! Jag ringde SC och frågade om platserna, men damen sa att det inte var någon gräns på hur många som kommer på plats. De tar in typ 100-120 personer varje år. Hoppas att du fick ditt svar Sarah =) Och Mahmud, det är precis som du säger...G ska räcka men det viktigaste är att du klarar intagningsprovet. Men ifall du inte skulle göra det så kommer du att kallas på intervju sammma dag som provet. I vilket fall som helst, jag råder dig att skicka in dina papper så fort som möjligt, då har man bättre chans =) Hoppas att det hjälpte =) Nafisa

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-17 10:56   Sarah
Hej Mahmud! Jag heter saraH och ska också söka in för hösten 09. Angående betygen är kraven VG i minst ett av A/B kurserna, har jag för mig. Ex. Kemi A och Kemi B, du får ha G i ett av de om du har VG eller Högre i det andra (:

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-18 09:39   mahmud
Hej! Tack för er svar N_A och SaraH!! Det var mycket till hjälp!! Det jag nu inte förstår är: Ska jag skriva ut mina betyg från skolan och skicka in dom med de andra handlingarna ? eller hur ska jag göra ? Tack för svar! Mahmud12@hotmail.com MVH Mahmud

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-18 20:19   M.g
Sök till rumänien och ni slipper intagningsprov och utgifter. Rumänien och polen är "same shit" har själv byt från Gdansk till Cluj pga kostnaderna som uppstår i polen. Här nere betalar vi ca 30000 kr per år till skolan, medans i polen hamnar man runt 90000 kr.

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-21 09:37   gina
hej du som har bytt till romanien från polen. skulle du kunna dela med dig av några bra länkar mm? Vore j'tte tacksam för det

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-21 16:39   Sarah
Ni som har gjort intagningsprovet till polen, kan ni berätta lite om frågorna? Vad är det för frågor som kommer`? På vilken nivå? Är det multiple choices eller "fritt svar" ?

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-21 16:43   M.g
Länkar till polen eller till romänien? Sök efter gruppen på facebook: Doctor Den handlar om Läkare i Rumänien, där delas de ut fakta... Tja /MG

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-22 10:34   Mahmud
Hej! Vet någon hur boendet är i Gdansk? Kan man Köpa/Hyra en lägenhet? Dela rum/lägenhet? Mvh Mahmud Mahmud12@hotmail.com

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-24 08:54   giina
hej, tänkte på främst länkar till hemsida/ansökningsblankett till polen, kanske är värt att söka dit om det är samma utbildning som i polen men billigare.

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-04-30 16:28   Marco Alvarez
Jag funderar också på att söka till gdansk. Dock så får det bli nästa år då jag fortfarande inte läst en del av de ämnen som krävs. Jag har följt ett par bloggar som elever skriver och skolan verkar bra. Skulle vara kul o prata med folk som ockspå ska söka till 2010 :) Mvh, Marco

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-05-04 14:53   sarah
Jag söker 2009. Men vi ses väl där nåsta år ;)

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-05-05 13:26   Marco Alvarez
Adda mig på msn om ni vill prata med en framtida klasskompis :) marco3073@hotmail.com

RE: RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-05-12 14:36   Oliver
Hej! Bara undrade två saker - om man vill studera i Gdansk i Polen, måste man ju som nämnt innan, ha en godkänd inträdestentamen från Stockholm i juni... 1. Har tentamen liksom en viss gräns för en G-nivå, sen om man kommer över den nivån som kommer man garanterat in i Gdansk, eller är det så att man måste konkurrera om bästa resultat av detta prov? 2. Kan man öva på gamla inträdestentamen och var finns dessa i så fall?

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-05-12 21:18   mb
Hejsan jag kolla lite på medicinstudier.co.cc någon som sökt via dem? Ja tänkte börja läsa i år, något som vill adda mig så vi kan bolla lite med tankar och idèer=?

RE: RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-05-26 23:30   Denise
Jag ska också skriva provet nu i början av juni, hoppas det går bra för alla :) Om det är någon som vill prata av sig nu innan är det bara att höra av sig, skulle vara riktigt nice.

RE: RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-06-05 18:06   mahmud12@hotmail.com
Nu har någon vart inne i min hotmail och stökat till det :( , Vill bara ha adressen till Antagningsprovet som är 6/6 i stockholm .... Snälla Hjälp!!!

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-07-19 20:21   Paula
Hej. Kan man läsa upp ämnen på Komvux men ändå ha ett fullgjort gymnasiebetyg. Det är inte alla som gått Natur som vill bli läkare. Tror ni att Komvux funkar??

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-07-31 11:23   Marco
Hej. Kan man läsa upp ämnen på Komvux men ändå ha ett fullgjort gymnasiebetyg. Det är inte alla som gått Natur som vill bli läkare. Tror ni att Komvux funkar?? Adda mig på msn så kan jag berätta mer :) Marco3073@hotmail.com

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-07-31 11:25   Marco
Hej Paula, Adda mig på msn så kan jag berätta :) marco3073@hotmail.com

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-08-05 11:32   Oscar
Tjenare alla blivande läkarstudenter vid Medical University of Gdansk:) Skulle vara riktigt kul och höras vid någon framtida klasskompis som kommit in ht 2009. Det är bara att adda mig på msn: oscarholmgren@hotmail.com . Jag kan också svara på frågor för de som undrar hur hela ansökningsprocessen går till:)

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2009-12-03 01:36   behzad feyzi
hejsan! jag är snart klar ssk utbildningen på karlstads universitet och tänker söka läkarutbildningen i polen. har ingen aning hur ska jag göra. kan nån vara snäll och hjälpa mig och ge mig information om vad jag ska göra? jag har msn b_rojhilat@hotmail.com Är tacksam om du addar mig och hjälper mig. mvh Behzad

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2010-03-02 20:55   Emilia
Jag undrar ifall någon av er går där. Jag ska söka in i år och göra antagniungsprovet i juni. Jag har tusen frågor och ni får gärna lägga till mig på msn eller maila. emmi_goast@hotmail.com. Tack på förhand!

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2010-04-12 00:23   Oskar
Dagens, Jag hade också tänkt söka till Gdansk iår (2010) och jag är lite nyfiken på hur mycket det kostar varje år egentligen? Jag har iallafall tittat lite på deras hemsida och uppenbarligen kan skolan ordna bostäder till en stor del av sina elever :) Men jag har en massa frågor, så om någon som vet mer eller som också ska söka in iår kunde kontakta mig på oriphiel@live.com skulle jag bli glad :)

RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2013-02-05 20:21   May

Hej, finns det någon som ska söka till Gdansk på HT 2013? Isf, skriv gärna här. Jag tänkte göra antagningsprovet i juni och det vore kul att prata med någon innan dess. MVH, May


RE: Angående läkarutbildningen vid Gdansk, Polen
2013-02-24 21:10   Arazoo
Hej! Jag ska söka. Vi kan kanske bli vänner på fb och prata där. //Arazoo

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀