Ang: Antagning i England, betygen. - Forum

2006-10-05 17:17   Amin
Hejsan! Undrar bara om det är så att man måste ha 20.0 i snitt för att kunna komma in i Engelska universitet? Eller räcker det om man har runt 18-19? Tacksam för svar!

Ang: Ang: Antagning i England, betygen.
2006-10-14 10:11   Min
Hej! Om du söker till läkarutbildningen bör du ha 20,0 eftersom konkurransen är stenhård. Dock beror det på vad du får för resultat på inträdesproven, de kan hjälpa dig en bit på vägen... och har du ett super personal statement och referens så skadar ju det inte. Lycka till!

Ang: Ang: Antagning i England, betygen.
2006-11-15 17:35   Johan
Hej, Jag pluggar på läkarutbildning i England och såvitt jag vet behöver man inte ha 20,0. De engelska studenter som söker behöver oftast ha ABB i fysik, kemi och biologi. A:et kan vara i vilket som, men det varierar från universitet till universitet. Inte alla skolor har inträdesprov, alla har intervju dock. Den jag går är på fyra år och kräver en tidigare examen. Inträdesprovet heter GAMSAT, går varje år i januari. Hälsningar Johan (josa04@hotmail.com)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀