Våren 2010 - Forum

2009-08-29 17:29   Elin
Hejsan! Jag funderar nu på att börja plugga till våren 2010. Men som vanligt finns det en massa man undrar. Vad är det för skillnad med att börja plugga på hösten eller våren? Är nollningen och hela "välkomstgrejen" den samma? Nackdelar med att börja på våren? Det som jag siktar in på nu är GIS-ingenjör på Karlstad Universitet. Vad vet ni om den utbildningen? Lärarna? Är det någon annan som funderar på Karlstad till våren, kontakta mig: elin.aidantausta@hotmail.com /Elin

RE: Våren 2010
2009-09-15 16:56   Sussi
Det är ingen större skillnad på att börja på hösten eller våren. Nollning och välkomstcermoni finns nog både för de som börjar på hösten och de som börjar på våren, men hösten kanske är mest då alla program börjar då medan färre har vårstarter. Ser inga nackdelar med att börja på våren, snarare kan det vara en fördel när man tänker på att det brukar vara färre utbildningsstarter på våren (i alla fall program). Utbildning som har antagning både höst och vår är den samma, skillnaden är bara att ordningen blir efter den tid då man började och att det som är termin 2 för de som började på hösten är termin 1 för de som börjar den våren osv. De som t ex börjar HT 2009 kommer ha sin andra termin VT 2010 medan de som börjar VT 2010 har sin första termin då...

RE: Våren 2010
2009-09-23 16:50   Linda
Hej Elin, Här på studentum kan du läsa Karlstads Universitets skolkommentarer. De kanske kan hjälpa dig! Lycka till!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀