vad kan man bli? - Forum

2007-01-30 14:36   Elin
Vad kan man egentligen bli om man bara vill plugga språk och ekonomi? Jag är inte intresserad utav tolk eller lärare, vad kan jag då bli?

Ang: vad kan man bli?
2007-02-02 09:50   Jessica
Hejsan... jag har tyvärr inget svar på din fråga, om vad man kan bli om man vill läsa språk och ekonomi... Men jag har ett tips på en utbildning som heter europaekonmprogrammet i Halmstad, där läser man ekonomi och språk. Man får välja mellan spanska, franska, tyska eller engelska, sedan får man under 1 ½ år läsa det det språket man valt i det landet. typ läsa spanska i spenien. Gå in på www.hh.se och läs om europaekonomprogrammet!!! Om inget annat så kan du fråga de som är ansvar för programmet vad man kan bli om man läser det programmet. Jag har samma funderingar som dig, språk (spanska) och ekonomi men jag vet inte riktigt vad jag vill bli... Hoppas du får reda på det du söker. MVH. Jessica

Ang: vad kan man bli?
2007-02-25 23:59   Sussi
Jag vet inte hundra att detta är svaret. Men läser du mycket ekonomi och kompletterar med språk, kan man tänka sig att du kan jobba med ekonomi i ett transnationellt företag. Kan man t ex spanska, är man öppen för den spansktalande världen och kan arbeta där.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀