Utbildning till tandsköterska - Forum

2008-09-02 13:41   malin
hejsan jag ska söka till tansköterskeutbildningen i tranås nu till vintern. är det nån som läst eller läser där. är det bra?? vill ha så mkt info som möjligt! tacksam för svar

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-22 13:14   Cajsa
Hej! Jag har också tänkt söka den utbildningen, verkar jättekul! Jag ringde till skolan och pratade med en studievägledare där, fick mycket bra hjälp och tips. Ha det! /Cajsa

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-22 15:06   malin
hejsan, tack för svaret! väntar med spänning på att få svar om antagningen!! ska du söka? malin

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-22 17:01   Cajsa
Japp jag har tänkt söka, kikar även på tandhygenistprogrammet i Jönköping. Känns äntligen som att jag hittat ett område jag är intresserad av att plugga, känns underbart. Undrar bara hur Tranås är som stad att bo i, ska du på deras infomöte den 6:oktober? (eller så var det den 7:e..) Mvh/Cajsa

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-23 10:08   malin
hejsan ja jag känner detsamma, känns underbart att äntligen kommit på vad man vill göra! men infomöte har ja helt missat, men finns det ett sådant så ska ja absolut gå, så får man förhoppningsvis lite mer kött på benen:) så du ska flytta dit isf, jag bor i linköping så ja tänkte pendla. mvh malin

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-23 13:57   Cajsa
Hej! Jag skulle vilja gå på infomötet, men jag kan inte ta ledigt från jobbet tyvärr. Ja om jag kommer in ska jag nog flytta till Tranås, Munkedal där jag bor nu ligger för långt bort, ca en timme från gbg. Hoppas du går på mötet, du kanske kan skriva en rad och berätta hur det var! :) Mvh Cajsa

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-09-26 15:55   Rita
Hej Jag tänkte också söka verkar intressant. kan nån berätta mer om antagningen. Jag har aldrig läst någon vårdinriktad program eller kurs är det ok jag är lite orolig

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-10-19 11:00   malin
hejsan.. dom går efter högst betyg och sedan så är erfarenhet inom vård el liknande en merit. så inget måste alltså. de tar in 25-30 st per antagning och de tidigare åren har ca 120 sökt till utbildningen. så lite konkurans e de ju. jag har heller ingen vårdutbildning el erfarenhet men har sökt o hoppas på att komma in! hoppas de gav lite klarhet!

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-10-19 17:37   Rita
tack Malin Hoppas att vi båda ska komma in min betyg är 13,5 så min chans är inte så stor. Men jag har läst medicin grundkurs så kanske ;) men vi ses

RE: Utbildning till tandsköterska
2008-12-27 12:18   la
vilken skola söker man till tandsköterska?

RE: Utbildning till tandsköterska
2009-02-03 13:33   anna
hej! Är det någon som ska söka påbyggnadsutbildningen till tandsköterska i lindesberg som startar i augusti? Vore kul att få kontakt med någon som oxå ska söka dit! / anna

RE: RE: Utbildning till tandsköterska
2009-03-11 18:55   Ahmed
Heej !!! Undrade om det fanns fler ställen att söka till tandsköterska , men till tranås passar mig alldeles utmärkt eftersom jag själv bor i linköping blir det så att jag pendlar då , om det finns typ jönköping kanske tom tandhygenist vore i dumt det heller Behöver lite mer information. Skulle vilja söka helts till höst eller våren till Tandsköterska MVH Ahmed

RE: Utbildning till tandsköterska
2009-08-13 17:38   Hanna
Hej! Någon som vet om man kan läsa denna utbildningen i tranås på distans??

RE: Utbildning till tandsköterska
2009-08-24 21:16   sayda hanna
Vilken skola söker man till tandsköterska? jag tänkte söka till tansköterskeutbildningen i Stockholm. Vore kul att få kontakt med någon skolan i Stockholm. Undrade om det fanns fler ställen att söka till tandsköterska i stockholm.

RE: Utbildning till tandsköterska
2009-09-02 10:52   Emel Ugan
Hejsan! Jag tänker söka till tandsköterskautbildningen men jag inte vet vad som kräver, alltså efter gundskolan menar jag. Nu läser på gymnasiet bara några ämne men jag vill läsa annan ämne som vad tandsköterska kräver.

RE: Utbildning till tandsköterska
2009-09-20 01:21   nab
hej! Jag bara undrar om man kan läsa tandköterskautbildning i tranås på distans??

RE: RE: Utbildning till tandsköterska
2009-11-16 02:49   JAG
Nej tandsköterskeutbildningen finns inte på distans i tranås, däremot från exempelvis stockholm.

RE: RE: RE: Utbildning till tandsköterska
2009-11-16 11:32   Sussi
Caisa: Är det tandhygienistutbildning på högskola du sökt eller ky tandsköterska? Verkar intressant med tandvårdsyrket tycker jag också, alla yrken där, tandsköterska och de andra.

RE: Utbildning till tandsköterska
2011-01-26 16:48   Steget före

Didaktus i jakobsberg har den sämsta utbildningen. Jag utbildade mig där men inte med hjälp av skolans resurser. Lärarna Jeanette Bertills och Annelie Nilsson är det värsta jag sett under de 17 åren jag studerat. Inget att rekomendera.

Men mitt bästa tips är däremot att inte studera på distans för att få bästa möjliga utbildning.
/ Tsk som är steget före


RE: Utbildning till tandsköterska
2011-03-20 11:37   M

Vad mer exakt gillade du inte med utbildningen i Jakobsberg?


RE: Utbildning till tandsköterska
2011-10-06 15:23   tandsköterska

Hej Malin! Har du varit på infomötet idag ang tandsköterska utb i Tranås?
Jag har oxå sökt ditt :)

Mvh / Chanet


RE: Utbildning till tandsköterska
2011-10-06 15:30   tandsköterska

Hej Rita ! Jag e oxå lite oroligt ang att komma in, för att min betyg e inte så högt. Men vi får hoppas det bästa :) Förresten vet du nånting om boende där i Tranås ? Eller du e från Tranås?

Mvh / Chanet


RE: Utbildning till tandsköterska
2011-10-06 18:16   :)

Hej Hanna, det som jag vet är att det finns bara 2 skolor i sthlm att läsa till tandsköterska. Didaktus i Jakobsberg och i Södertälje. Vill du inte läsa tandsköterska i nån annan stad, till ex Tranås ?

Mvh
Chanet


RE: Utbildning till tandsköterska
2012-10-22 11:21   Karin westerberg
Hej! Jag undrar om det startar någon tandsköterskeutbildning våren 2013,som jag redan nu kan söka till.

RE: Utbildning till tandsköterska
2014-12-12 21:33   JAG
Hejsan! Jag tänker söka till tandsköterska utbildningen men jag inte vet vad som kräver, alltså efter grundskolan menar jag. Nu läser på gymnasiet bara några ämne men jag vill läsa annan ämne som vad tandsköterska kräver.och jag vill plugga i Stockholm

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀