Utbildning inom Tandvård - Forum

2010-03-23 18:37   Irene
Hej, Jag är undersköterska på ett äldreboende. Jag har jobbat inom vården i 8år. Jag är ansvarig med tandvård i min avdelning för de äldre. Jag har varit intresserad med tandvård sen länge tillbaka. Jag vill verkligen läsa mer och fördjupa inom tandvården och mitt intresse är hjälpa andra, d.v.s. genom tandvården, eftersom att jag anser att det är en viktig del av vår hälsa. Är det nån som kan hjälpa mig med bästa sättet att gå vidare för mig? hur jag kan gå till väga för att jag ska kunna uppnå detta, och få en guide genom denna process?

RE: Utbildning inom Tandvård
2010-03-25 11:09   Sue
Skulle kanske tandsköterska eller tandhygienist vara något för dig? Tandsköterska finns som ky utbildning på ca 1 år och tandhygienist är högskoleutbildning på 3 år (på något lärosäte kan det vara tvåårigt).

RE: Utbildning inom Tandvård
2010-04-28 21:55   irene buchim
Hej, Mitt namn är Irene Buchim. Jag skriver detta brev för att visar mitt intrese i detta utbildning. Kan ni var snäll och hålla kontakten. MVH Irene Buchim

RE: Utbildning inom Tandvård
2010-06-23 19:47   irene Buchim
Hej, Jag är fortfarande intresserad på att läsa som tandsköterska eller tandhginist. MVH Irene.

RE: Utbildning inom Tandvård
2019-03-11 10:33   Anders

Hej! Jag är också intresserad men har bara läst lite där det inte står särskilt mycket.

Skulle ni kunna skica mer informasjon?

Tack


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀