Topplista bästa ekonimiprogrammet - Forum

2009-09-22 16:18   J
Jag undrar vilka universitet och högskolor som ligger i topp på Ekonomi kandidatprogram. HHS leder såklart, men efter det? Lund eller Uppsala? Vilka är bäst?!

RE: Topplista bästa ekonimiprogrammet
2009-09-23 16:27   dani
jag gick ekonomprogrammet vid Götebrogs Universitet.. tyckte det var bra, men vet inte vilka som är bäst. De alla stora universiteten har ju bra rykten..

RE: Topplista bästa ekonimiprogrammet
2010-03-20 18:15   Jenny Andersson
Har ni kollat in Högskolan Västs ekonomiutbildningar? Jag studerade där, och jag tyckte det va toppen! Kolla studentintervjuerna på youtube, www.youtube.com/watch?v=7bwMticSJp0 /Jenny

RE: Topplista bästa ekonimiprogrammet
2010-03-22 18:03   Sussi
Där man kan få kontakt med arbetslivet redan som student är bra lärosäte också. Har de ekonomiprogram med sådana kontakter så blir det bra också...

RE: Topplista bästa ekonimiprogrammet
2011-04-05 09:20   Kajsa

Hej J
Inför hösten har Mälardalens Högskola utvecklat ett helt nytt och unikt Ekonomprogram. Vi har utgått från de krav dagens arbetsgivare har på en ekonom – kompetens, förmåga att samarbeta, ta ansvar, driva projekt och att vara självgående.

Titta gärna närmare på vår hemsida www.mdh.se, om du vill läsa ytterligare om utbildningen går du in på www.mdh.se/utbildning/program/20112-43801.

Har du några funderingar så kan du maila mig!
Hälsning Kajsa
Kajsa


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀