Skillnad mellan ekonomi- & civiliekonomprogrammet? - Forum

2010-03-23 19:40   Johanna
Hej! Jag går ut gymnasiet till våren och är säker på att jag vill plugga ekonomi. Jag är dock väldigt förvirrad ang. skillnaden mellan civilekonomprogrammet och eknonomie kandidat + masterprogrammet. Vad ska man läsa, vilket väger tyngst? Är det stor skillnad mellan kurserna man läser och är det någon av utbildningarna som anses bättre på arbetsmarknaden etc.?

RE: Skillnad mellan ekonomi- & civiliekonomprogrammet?
2010-04-06 17:31   Sue
Civilekonomprogrammet är färdigt med de kurser som krävs för att kunna ansöka om medlemsskap i civilekonomernas riksförbund. Andra kan också göra det, men då är det viktigt för dem att välja det som de behöver för att kunna göra det. Man får hela kitet serverat på civilekonomprogram medan man får tänka extra inför det om man läser ekonomiprogram eller fristående kurser i ekonomi. Det som kan skilja är färdighetsmoment som ingår i civilekonomprogrammet, kontakter med arbetsliv osv. Det är delar som kan saknas i ekonomiprogrammen.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀