Pröva flera gånger? - Forum

2008-09-19 02:47   christian
Hej, jag ska under våren läsa in franska steg 3 pga behörighetskrav (har ej läst steg 3 tidigare). Jag måste få MVG och som en extra säkerhetsåtgärd söker ja tips på hur jag skulle kunna få pröva kursen flest antal gånger? Som jag förstått det kan jag anmäla mig till en internetkurs på Liber Hermods och betala för att gå deras kurs, som ger ett av skolverket erkänt betyg. Skulle jag samtidigt som jag läser Liber Hermods kursen kunna anmäla mig till en kommunalt betald komvux kurs? Jag skulle sedan om det inte går bra kunna göra en prövning på Åsö gymnasium, problemet är bara att det (såvitt jag vet bara hålls en prövning per termin där). På detta vis skulle jag ha tre chanser att få MVG på kursen. Är det någon som vet ytterligare alternativa prövningssätt? Skulle jag t.ex. kunna anmäla mig till en distanskurs vid exempelvis Lindköpingskommun eller skulle det krocka med min lokala komvuxkurs. (skulle de märka de?). ALLA TIPS UPPSKATTAS!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀