Medieinstitutet? - Forum

2007-01-04 14:21   Vera
Hej! Undrar om det är någon som har läst på eller vet någonting om KY-utbildningarna på medieinstitutet i Sthlm? Om det är bra undervisning/upplägg, bra lärare; ja, överhuvudtaget en bra skola att rekommendera. Handlar trots allt om min framtid och lite csn-skulder... Mvh/Vera

Ang: Medieinstitutet?
2007-01-23 21:27   Flexibel lärare
Hej! Jag hör till första kullen som går på Medieinstitutet och utbildningen Flexibelt lärande - nya medier. Utbildningen är två-årig och jag har nu gått en termin. Den andra utbildningen de håller heter Kommunikation Nya Medier. Nya utbildningar har ju sina barnsjukdomar, men intrycket så här långt är ändå att det är värt att satsa studiebidrag och lån på. Eftersom det är en KY-utbildning ingår LiA-praktik i totalt 26 veckor, uppdelat på tre perioder. Då får man en bra chans att prova på olika ställen och yrken och förhoppningsvis har man ett jobb som man kan trivas med efter avslutad utbildning. Själv ska jag praktisera som manusproducent för e-learningkurser i vår. Utbildningen bygger på fyra huvudsakliga ämnesområden, nämligen pedagogik, kursproduktion, ny mediateknink och projektledning. Läs mera på medieinstitutet.se /"En medieinstitutselev"

RE: Medieinstitutet?
2009-05-26 20:46   En annan student
Jag skulle definitivt fundera ett par gånger till. Googla.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀