Hudterapeut - Forum

2006-12-30 14:09   emelie
Hejsan! Jag har alltid velat bli hudterapeut och arbeta med skönhet, men vet såklart att de privata utbildningarna är ganska dyra.. Speciellt jämfört med vanliga utbildningar som inte kostar någonting.. I alla fall så finns det en KY utbildning i Landskrona, men min fråga är hur den utbildningen står sig jämfört med de stora privata tex Gilda? Tack på förhand.. //Emelie framtida skönhetsterapeut

Ang: Hudterapeut
2007-03-29 23:31   HudFia
Hej! Jag är utbildad hudterapeut på S:t Eriks Hudvårdsutbildningi S-holm som är på 2 år och berättigar dig till studiemedel. Den bästa skolan i landet enligt mig! Enormt proffsiga lärare och en mycket bra och grundlig utbildning, du får jobb direkt efter utbildningen då skolan har mkt bra vitsord. MVH /HudFia

Ang: Hudterapeut
2007-04-01 10:04   Theres
Jag läste om hudvårdsutbildningen på St Eriks i Stockholm, har inte hört talas om denna innan, berättigar den till studiemedel? Vill verkligen gå en utbildning till detta, men alla verkar vara privata, utom en i Landskrona. I stockholm hade varit toppen!

Ang: Hudterapeut
2007-04-07 11:25   theres
Hej! Jag har läst ditt inlägg om St Eriks skolan i Stockholm. Jag är intresserad av denna utbildningen, men har inte lyckats hitta den bland csn berättigade skolor... hade du studiemedel då du gick denna utbildningen? tack på förhand!

Ang: Hudterapeut
2007-04-19 14:41   Hillevi
Hej! Jag har tänkt söka in till S:t Eriks hudvårdsutbildning men har lite frågor om antagningsvillkor o s v. Jag har letat på internet efter folk som har gått utbildningen och jag skulle bli jätteglad och tacksam om du ("HudFia) skulle vilja svara på lite frågor och berätta lite mer om utbildningen. Min maliadress är hillevi_dahl@hotmail.com Snälla, hör av dig :) MVH Hillevi

Ang: Hudterapeut
2007-04-22 23:06   lolo
hej när börjar kursren och var ligger den ?

Ang: Hudterapeut
2007-05-08 12:15   Teresa
Hej...Jag ska söka in till KY hudvård på st:eriksgymnasium, Men det är tredje gången som jag försöker det är ganska svårt att komma in. Jag undrar om du kan ge lite råd för jag har haft bra resultat på alla tester som ska utföras innan man kommer in förutom färgtestet. Jag vet inte riktigt vad dom är ute efter och hur man kommer fram till vilken färg det är som dominerar. Tack på förhand!! // Teresa Carandente

Ang: Hudterapeut
2007-05-08 15:12   Hillevi
Hej! Jag vill som sagt söka in till S:t Eriks hudvårsutbildning men jag vet inte om jag kan kalla mig behörig. Enligt hemsidan måste man har arbetserfarenhet; jobbat minst halvtid (50%) i inst ett år. Jag har jobbat deltid 40% i snart två år! Jag undrar hur strikt det är med procenten? I övrigt är jag behörig. Tack för svar!

Ang: Hudterapeut
2007-06-03 15:29   Emelie
Hej! Jag har sökt hudterapeut utbildningen i Landskrona och ska på tester och intervju nu om någon vecka. Såg att du har lite erfarenhet! Jag har ingen aning om vad testerna innebär? vad gör man osv? Vet att du sökt till st:eriks men det borde ju vara liknande tester. Vore så tacksam för lite hjälp! Mvh/Emelie

Ang: Hudterapeut
2007-07-23 11:41   Millan
Hej Emelie. Såg att du sökt utbildningen till hudterapeut i Landskrona och funderar på att söka till nästa år. Skulle gärna vilja ha kontakt med dig och höra vad du tycker om utbildningen. Hoppas allt går bra med testerna och att du kommer in. Mvh Millan

Ang: Hudterapeut
2007-08-02 20:11   Nina A
Hej! Jag ska också söka till Landskrona nästa år. Kan någons som har varit på test och intervju beskriva hur testerna och intervjun går till. Skulle uppskatta det!

Ang: Hudterapeut
2007-11-15 11:23   marthina
Hejsan! Jag hittade dig på nåt forum på Kyutbildningar.se Såg att du ville läsa till hudterapeut(?) i landskrona nästa år? Du kan väl höra av dig,jag har nämligen också planer på de. MVH Marthina

RE: Hudterapeut
2008-04-08 14:36   Jessica
hej! Jag ska snart göra testerna inför S:t Eriks hudvårdsutbildning. Ganska nervös, vad innebär testerna och vad är det för tester.. såg det var något om färg.. Vore snällt om jag fick svar..

RE: Hudterapeut
2008-04-08 17:58   Inför provdagen
Hej Jessica! Jag har som sagt gått S.t Eriks Hudvårdsutb., men jag gick ut den för nästan 6 år sedan och vet inte om testerna ändrats. Då jag sökte in fick vi lägga en massa olika färger som hörde till samma färgskala i samma cirklar, man fick göra ett "precision(stavas hur)test, du skulle klippa ut en viss mall på ett papper så noga som möjligt inom en viss tid, sen fick jag skriva en kortare uppsats varför man vill bli hudterapeut och vad man förväntar sig av utbildningen etc. Sen fick vi oxå ge en av lärarna en lättare handmassage som man fick lära sig där, allt för att de ska känna om man har den "rätta känslan" i händerna, då det är ens verktyg. Inte för hårt, inte för löst.. :) Det kommer gå strålande för dig, var dig själv, var inte nervös utan se det som en kul dag! Det är världens bästa skola med världens bästa lärare så jag hoppas verkligen du kommer in! Mina 2 år på S:t Eriks Hudvårdsutb. var de 2 bästa åren i mitt liv! Och jag lärde mig ENORMT mkt! Stort Lycka till!!

RE: Hudterapeut
2008-04-10 19:09   Mona
Hej, du som gått på hudvårdsutbildningen för 6 år sedan(-: Kul att läsa ditt svar...men vet du vad som menas med handlagstestet som görs vid första gallringen? De nämner också ett naturkunskapstest, var det svårt? Skriv gärna lite mer om uttagningen, det var jätteintressant! Tack på förhand Mvh Stina

RE: Hudterapeut
2008-05-29 22:06   Linda
Hej, läste era inlägg om önskan till att bli hudterapeut. Jga gick själv på S:t Eriks. Trivdes jättebra, det som är bra med den skolan jämfört med dom privata är att man får komma ut på praktik på olika ställen. På så sätt får man ju testa på både liten salong, SPA, argenturer eller plastik kliniker... Så då märker man under tidens gång vilken inriktning man vill ha o vart mna sen vill jobba. Sen är det ganska lätt att få jobb på dom praktikplatser man vart på. Man knyter kontakter lätt. Sen är det ju en fördel att man inte behöver betala dom själv, man får bara CSN lånet. Lycka till med era sökningar. //Linda

RE: Hudterapeut
2008-06-04 11:53   Tess
Hej! Ser att det är många som är intresserade av hudvårdsutbildningen på St. eriksgymn. Är det någon som ska börja till hösten?

RE: Hudterapeut
2008-06-11 15:59   tanja
Hej. Satt och bläddrade lite om utbildningen på olika orter och så.. Såg att du sökte i Landskrona föra året. Jag kom därifrån idag. Gjorde test kl 8.30. Hade du kommit in? Tittar hur sjuk dyrt de privata utbildningar är. Skulle verkligen vara kul att komma in på denna. Det verkar en bra skola och bra lärarna. Hälsningar Tanja.

RE: Hudterapeut
2008-08-11 15:02   Nono
Hej.. Jag ska söka till hudterapeut på högskolan. Men jag undrar över en sak... måste man ha höga poäng från gymnasiet för att komma in på högskolan ?? MVH/ Natalie

RE: Hudterapeut
2008-08-31 19:16   Alva
Hej, Kan någon som har eller håller på att gå på landskronas utbildning kunna skriva lite om hur utbildningen är m.m. Är det förresten någon som vet hur bra kosmetologskolen i Köpenhamn är? MVH/Alva

RE: Hudterapeut
2009-06-16 17:36   Nettan
Hej allihopa. Jag har tänkt att söka till hudterapeut i St Eriksskolan. Ska söka nu till januari 2010. Jag ser att många som svarat har redan gått där i skolan och jag ville bara ha så mkt tips som man kan få. Jag har aldrig velat plugga vidare förens jag fann den här utbildningen och nu vill jag göra allt för att komma in. Jag tänkte höra exakt vad man får göra på Färgtestet precision testet, ungefär vad de vill ha för slags elever. Med de menar jag va de vill höra i intervjuerna och i breven. Jag har aldrig varit bra på att uttrycka mig, så tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig lite. Och vilka kapitel man ska öva på till naturkunskapsprovet. Tack så hemskt mkt på förhand MVH Nettan

RE: RE: Hudterapeut
2009-07-01 19:08   Felicia
Hej Nettan! Har precis kommit in nu till hösten och jag är såå glad! Vart bor du någonstanns?! :D Svårt att säga precis vad du ska läsa på egentligen för färgtestet kan du inte träna på, inte precisionstestet heller och inte handlagstestet. Intervjun är det viktigt att du är dig själv bara, tror det var där det ''klickade'' för mig. Du ska träna på allt rent ut sagt till naturkunskaps provet. Det är ett prov där du kryssar i ditt alternativ, så i värsta fall kan man ju gissa ;) Kroppen, hjärtat, muskler, skelett. osv. Kan tyvärr inte säga vilket kapitel eftersom jag inte vet vilken bok! Först så åker du dit och gör 1 handlagstest, sedan får du vänta och efter att alla har gjort får du reda på om du kommit vidare. Då får du antagligen dagen efter eller senare samma vecka. Då får du göra resten av alla test! Lycka till! kom ihåg att dom har 2 ansökningar per år och det är flera som söker flera gånger!

RE: RE: Hudterapeut
2009-08-24 12:17   Henna
hur söker jag till St Eriksskolan?

RE: Hudterapeut
2009-08-24 21:28   felicia
Du går in på deras hemsida... Fyller i och skickar in blanketter. Googla :)

RE: Hudterapeut
2009-08-26 12:50   Henna
har varit inne på deras sida men hittar inte vart man kan söka in. är jag helt blind :)

RE: RE: Hudterapeut
2009-10-22 18:09   veronika
hejsan!! fick brev i dag från s:t erik ska komma o göra första testet 9 november=) men varför ska man betala för testet?? är det för att se om man är seriös, att man vill gå??

RE: Hudterapeut
2009-10-23 11:16   FElicia
Ja, lite så är det. Men alla test man gör på andra skolor kostar också. Det har med nått att göra. Minns ej vad. Men det är väl bara att betala. Vill man så vill man ju :) Då är det en liten summa tycker jag :) Jämnfört om man sklle gå på en privatskola.

RE: Hudterapeut
2009-10-23 13:16   Nettan
Hej ja jag tror det är därför.. det måste ju vara det.. jag fick oxå hem det i förrigår. MVH Nettan

RE: Hudterapeut
2009-10-23 13:20   Nettan
Hej felicia! Jag bor i uppsala. =) Okej aa fick hem brevet om att komma in på test.. Hur många vare som kom första dagen när du fick göra handlagsprovet? okej så man behöver inte kunna typ dna o celler och hur en atom är uppbyggd och sådant till provet?

RE: Hudterapeut
2009-10-24 15:35   Felicia
Jo tyvärr handlar det om sånt också! Buhu. Gick riktigt dåligt, för mig på det provet. Men det bort såg dom, för dom tyckte jag hade sånt bra handlag ;D Hähä. Hm tror dom delar upp det på två dagar och vi var runt 100 tror jag sammanlagt. Sen tar dom ut 30 st tror jag att det var. (Så tokigt att man knappt minns)Till nästa dag eller dagen där på. Då fick man göra handlagstest igen. Gud nu känns det som att jag blandar ihop allting. Men jag var asnervös men det behöver man egentligen inte vara. Dom är snälla. Ni kan ju maila mig om det är nå mer ni undrar felicianorlander@gmail.com

RE: Hudterapeut
2009-10-24 15:49   veronika
nu är avgiften betald för testet postat o klart!! snacka om att man är snurrig det stod ju på pappret vad det var för!! nu är det bara att vänta på mer information!!!

RE: Hudterapeut
2009-10-26 09:01   felicia
HAHA! Typiskt att man är så snurrig ;) Vad var den till för nu då? :)

RE: RE: Hudterapeut
2009-10-26 22:04   S.E
Hej Allihopa. Jag är en av dem som sökt hudterapeututb. i år och ska på test nu den 9 november. Men de jag vart lite snurrig över var att på brevet man fick hem står det att testomgång 2 meddelas vilken dag det blir( är de i nov?) För längre ner står det Testomgång 2 Tisdag 10, Onsdag den 11, Torsdagen den 12 maj. Jag fick för mig att utbildningen börjar den 7 januari, har jag rätt eller fel?:P Känner mig hel vimsig:)

RE: RE: Hudterapeut
2009-10-27 08:25   aj
Hej! Jag är också väldigt intresserad av den här utbildningen. Tänkte höra om det är någon som vet när nästa kursstart är? Har lite stressat kollat igenom sidan men såg bara datumet i januari. Tacksam för hjälp!

RE: RE: Hudterapeut
2009-10-28 21:11   sissy
Vad exakt är det för naturkunskapstest? Är det mer om kroppen, hur den är uppbyggd och hur den fungerar eller är det mer om kemi och fysik och sånt?

RE: RE: Hudterapeut
2009-10-28 21:12   sissy
Vad exakt är det för naturkunskapstest? Är det mer om kroppen, hur den är uppbyggd och hur den fungerar eller är det mer om kemi och fysik och sånt?

RE: Hudterapeut
2016-04-18 18:40   Becka

Hej! Kan ej se ngn hemsida om på den skolan/utbildningen. Kan Du länka mig är du snäll :)


RE: Hudterapeut
2016-06-21 21:30   Jessica
Hej! Denna utbildning finns tyvärr inte kvar längre. Jag tog examen därifrån för snart 10 år sedan och det var en oerhört bra utbildning! Hoppas du hittar en annan skola, kan verkligen rekommendera yrket!

RE: Hudterapeut
2020-05-07 15:04   Sara

Hej!

Jag har sökt till hudterapeut utbildningen i Landskrona och undrar om någon kan berätta lite om provet? Är det naturkunskapsprov?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀