Hjälp! Tips/fakta angående Maskinkonstruktör - Plant design och programvarutestare - Forum

2011-05-07 12:47   Mvh

Hej.
Dagarna till sista ansökningsdagen börjar närma sig, och vet inte vad jag ska läsa/söka. Och börjar få panik. Var så otroligt trött på mitt jobb så jag sa upp mig fast det är dessa tider.

Skulle vilja veta om det finns några som jobbar som Maskinkonstruktörer - Plant design här på forumet?
Vad ni i huvudsak gör? Hur ser en arbetsdag ut? Sitter bara i Cad på ett kontor eller är ni med ute? Löner etc `?
Den här utbildningen jag funderar på:
www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad.nsf/$all/956C61ACDC1B1271C125745E0036C346

Sen så funderar jag även på programvarutestare som verkar vara ett ganska fint jobb. Lutar kanske mer åt den utbildningen. Så vill veta mer om det.
Finns det några som jobbar med det här? Hur ser dagarna ut? Trivs med det? Löner etc?
Det är också en YH utbildning som jag planerar gå isf inte en ingenjörsutbildning.

Ytterst tacksam för hjälp!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀