Djurvårdare - Forum

2015-02-11 16:03   GH

Hej! Jag behöver hjälp. Min högsta dröm är att få jobba med djur. Jag har förstått att mina chanser att komma in på SLU i Uppsala är ytterst små. Därför har jag sökt runt som en galning för att hitta någon annan väg att gå. Då hittade jag en Komvux utbildning i Dingle, samt en annan utbildning som jag blir behörig till efteråt. Problemet är nu att Dingle tar inte in folk som inte fått stöd från sin hemkommun. Vart/hur söker jag stöd och om det blir ett NEJ. Hur går jag vidare då? Min dröm håller på att krossas och jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag vill inte plugga utomlands och hade varit tacksam om någon visste en annan väg att gå för att bli djurvårdare?


RE: Djurvårdare
2016-02-08 08:36   Kom
Boka en tid hos en studievägledare på väglednings centrum i din kommun så hjälper de dig att skicka in en ansökan. Skulle du få ett nej går det att prova och skriva in sig som boende i Munkedals kommun och söka därifrån också.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀