Djurvårdare - Forum

2009-08-26 18:36   c4rolin4_@hotmail.com
Hej! Jag skulle vilja utbilda mig genom någon vuxenutbildning som djurskötare och jobba på djurpark. Vilka utbildningar finns för det här i sverige? Jag bor i norrköping, vilken skola är den närmaste? Tacksam för svar. Mvh Carolina.

RE: Djurvårdare
2009-08-30 16:47   elin
Hej!!1 Ja heter elin och vil bli delefinsjötare lr lekledare för nebbdjurparken. Kan ja bli det?

RE: Djurvårdare
2009-08-31 14:15   Carolina
Hej Elin. Jag vet inte hur du ska gå tillväga med det. Men har du sökt runt och kollat och så där? Jag brukar alltid söka på google när jag undrar över något, och jag sökte på delfinskötare nu och kom in på yrkeslandslaget där man kan ställa frågor om yrken som här. Och där skrev en tjej så här : Det finns ingen direkt utbildning till delfinskötare. Det gymnasieprogram du går är en bra väg (Naturbruksgymnasiet, inriktning djurvårdare). Du får sedan söka lediga tjänster som djurskötare för delfiner. Kontakta Kolmårdens djurpark för att höra om deras delfinskötare har någon ytterligare utbildning.. Alltså får du gå ett gymnasie med inriktning djurvård så får du ta allt därifrån. Men vart bor du? Och hur gammal är du? Mvh Carolina.

RE: Djurvårdare
2010-01-14 13:23   Kaninchen
Hejsan Elin! Jag såg att du var intresserad av att bli delfinskötare, och kom då att tänka på en film jag såg, som jag varmt rekommenderar dig att också se om du gillar delfiner! Filmen heter The Cove och är en dokumentär film som nyss hade premiär i Sverige. Han som gjort filmen gjorde även serien Flipper som gick på tv för längesedan. Du borde verkligen se den så får du också se verkligheten kring delfinarium och seaworld, innan du bestämmer vad du vill göra i framtiden.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀