Civilingenjör - Forum

2010-07-22 19:14   josse

Hej..

Jag ansökte till civingenjör - lantmäteri till HT10 med kom dock ej in. Jag är dessutom ganska långt bak i reservkön. Jag undrar nu om man kan hoppa på utbildningen längre in på terminen om någon annan hoppar av om jag har läst samma kurser ? matematik analys finns ju som fristående kurs i lund och fastighetsrätt finns som distanskurs. Är detta möjligt?

Har kommit in på industriell ekonomi i en annan stad.. med det innebär 1 timme och 45 min pendling med tåg. Jag vill dock ej flytta ifrpn staden jag bor i nu, då jag har famailj här.

Någon som vet om man kan få tag i en studievägledare såhär mitt i sommaren??

Mycket tacksam för svar.


RE: Civilingenjör
2010-09-01 15:05   Sussi

Ja, har man läst samma kurser som man t ex läser under programmets första år kan man söka in till senare del av programmet och kanske få en plats som blivit över när någon hoppat av. Kurser med motsvarande innehåll kan då tillgodoräknas och man fortsätter t ex från termin 3 på programmet. Kontakta syo på skolan och fråga mer om det om du är intresserad. Nu vid terminsstart kan en del antagna komma på efter första lektionen, uppropet eller föreläsningen att utbildningen inte var som de tänkt sig och hoppar av. Står du fortfarande kvar som reserv? Då kanske du har chansen än att komma in...


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀