Biomedicinsk analytiker - Forum

2007-09-10 12:25   My
Hej! Jag sitter här och läser en massa om biomedicinsk analytiker. Jag undrar om det finns någon här som läser till det som kan berätta lite om hur det är. T.ex det är krav på kemi B och matte C, är det mycket matte? Och hur mycket ska man kunna när man kommer dit? Jag har dessa kurser, men har inte jättelätt för matte. Klarar man av utbildningen ändå? Mvh My

ja
2007-11-24 19:53   framtida BMA
hej! jag läser till biomedicinsk analytiker, och man klarar matten på utbildningen, den är inte så komplicerad...

RE: Biomedicinsk analytiker
2009-11-07 21:27   Marlene
HEJ! Jag undrar bara, vad är skillnaden på vanlig biomedicinsk utbildningen och biomedicinsk analytiker? Tack :)

RE: Biomedicinsk analytiker
2011-10-03 16:04   BM

Biomedicinsk analytiker leder till en kandidatexamen + yrkesexamen och ger behörighet att jobba på sjukhuslabb.

Biomedicin leder till en kandidatexamen bara.

Det finns väldigt många utbildningar inom "life science" med varierande innehåll. Kolla upp den utbildning just du är intresserad av och vad som skiljer den innehållsmässigt mot andra. Att läsa BMA är smart, du har i stort sett samma valmöjligheter mot masterutbildningar som andra inom life science men du har dessutom ett yrke som det råder brist inom och möjligheten att skaffa dig intressanta meriter på sjukhus och forskningslabb!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀