Hjälp med statistik R/SPSS - Forum

2016-12-19 15:22   Nettan
Hej! Jag gör en (förmodligen) lättare uppgift i statistik +rapport(3sid). Kruxet är att analysen (anova) måste göras antingen i Syntax (spss) eller i programmet R. Detta är för mig helt omöjligt då jag inte har några kunskaper om sådant och nu har jag fått nog när det inte blir någon ordning på det. Ersättning utgår givetvis.

RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2017-01-10 07:39   Karl
Hej!

Jag är statistikkonsult inom SPSS-programmering och kan hjälpa dig med din uppgift, givet att det inte strider mot din kurs regler att ta extern hjälp (eller att du inte redan löst uppgiften!).


Hälsningar

Karl


RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2017-01-23 21:18   Statistik analfabet
Hej Karl!

Jag behöver hjälp med analys (SPSS) i ett projekt jag håller på med. Ca 2 tim av din tid skulle jag tro. Hör av dig,

Annie

RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2017-01-28 10:04   Karl
Hej!

Kontakta mig på karl@karlwahlinab.se!


Hälsningar

Karl

RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2018-11-27 16:33   Julia

Hej , jag behöver R hjälp Karl !!
Kan du hjälpa till Karl ?


RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2019-03-01 14:54   Refel

Hej jag behöver hjälp gällande SPPS vilken test är lämplig för skaltypen,nominal och kvot, och varför den är lämplig.

hälsningar,


RE: Hjälp med statistik R/SPSS
2019-05-01 21:30   nnnnnnn

Hej! Jag behöver hjälp med SPSs , vill omkoda variabel men när jag väl kommer till Old and New values går det ej att markera i rutan Range, Lowest through value. Undrar vad jag har gjort för fel?


Hjälp med statistik SPSS
2019-06-08 23:59   Uno

Hej Karl,

Hjälper du fortfarande till med statistik?

Mvh Uno


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀