Vilka ska jag åka med? - Forum

2008-03-06 10:12   Marie
Hej! jag vill åka och plugga engelska helst i Storbritannien. Promblemet är dock vilket bolag jag ska åka med och vart. Är glad för alla tips jag kan få! Jag ska åk till hösten ca. 4 veckor hade jag tänkt. Tipsa gärna om bästa boendet också. Personligen tror jag att det ger mest att bo hos en värdfamilj, eller vad säger du? tacksam för svar! MVH/ Marie

RE: Vilka ska jag åka med?
2009-03-31 16:13   Linda
Hej Marie, Det kanske inte längre är aktuellt för dig men för alla andra nyfikna.. Det finns en mängd olika språkresearrangörer. Om du gör en sökning på studentum får du en lista på vilka som erbjuder engelska språkstudier i Storbritannien. Själv åkte jag till Milano och hade svårt att välja vilken arrangör jag skulle åka med. Till sist valde jag IM Education eftersom jag kände att jag fick bäst kontakt med dem. Jagb rekommenderar dig att kontakta de olika språkresearrangörerna och känn efter vad som känns bäst. När det gäller boende så finns det både plus och minus med att bo med en värdfamilj. Jag valde värdfammilj och bodde med en äldre kvinna. Fördelarna var att man hade möjlighet att prata språket även på frtiden, en trygghet att ha en "extra familj" men nackdelen var att jag inte fick ta hem vänner.

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀