Studera på Alicantes universitet? - Forum

2006-06-27 11:06   marri
Jag ska till Spanien i höst och plugga spanska i ungefär ett halvår och funderar på olika alternativ. Just nu har jag fastnat för att plugga i Alicante på universitetet, är det någon som har gjort det och kan säga om det var bra/dåligt? Funderar på att åka med Avista och undrar om det är någon som har erfarenhet av dem? Någon som har något annat att rekommendera?

Ang: Studera på Alicantes universitet?
2006-07-11 21:27   suzana
hejsan! Jag funderar också på att plugga i alicantes universitet. Mina föräldrar har en lägenhet i torrevieja som ligger ungefär 40 km ifrån (det är ungefär som borås o göteborg) så jag tänkte att man kanske kunde bo där o plugga i alicante. Vill gärna även plugga italienska, så jag tänkte mig ett halvår i spanien o sen ett halvår i italien eller nåt sånt. Jag har kollat lite på IM educations hemsida. Såg att du funderar på att åka med Avista? Hur som helst, hör gärna av dig så kan vi prata mera! När hade du tänkt åka förresten? kram/suzana

Ang: Studera på Alicantes universitet?
2006-07-18 10:53   Frida
Hej! Såg att ni vill plugga i Alicante, jag och 2 andra kompisar skulle ha åkt dit, fick reda idag på att båda bangade och jag har haft kontakt med en kille som hyr ut lägenheter och har 2 olika lägenheter för 3 personer(3 rum och delat allt annat) rätt bra priser och i Alicante stad. Jag ska plugga spanska där nere har inte bokat ngt ännu men ifall detta skulle vara av intresse så vore jag superglad om ni hörde av er till min mejl. =) Fridis_tidis@hotmail.com Mvh Frida

Ang: Studera på Alicantes universitet?
2006-07-19 12:40   marri
Hej! Jo jag har bestämt mig nu, jag kommer att studera på Alicantes universitet i ett halvår, språkkursen börjar den 2 oktober så jag åker antagligen ner den 31 spetember eller den 1 oktober. jag bokade genom Avista för jag tyckte det var det bästa alternativet. har även bokat 3 månader i boende redan, tyvärr tror jag inte att det går att ändra. har du ebstämt dig för om du ska åka? Och var och när och så? Hade varit roligt att hålla kontakten om du också ska plugga på Alicantes universitet:) /marri

Studera på Alicantes universitet?
2006-09-19 00:00   marri
Hej! har du bestämt dig hur du ska göra? eller du kanske redan är iväg nu? Jag åker iväg nu om en och en halv vecka! har bokat boende de två första månaderna men sen får jag se hur jag gör. Hur har du gjort/ska göra med allt, boende, skola mm? Skulle vara roligt att ha kontakten om du ska/ är där nere;)

RE: Studera på Alicantes universitet?
2016-01-07 15:39   Felicia
Hej! Jag är nu bosatt i Spanien och letar efter spanska språkurser men har svårt att hitta någonting som verkar bra. Hur var eran erfarenhet av universitet i Alicante?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀