Studera franska! - Forum

2006-07-24 11:02   Jenny
Hej! Jag skulle behöva all information som går att få om möjligheten att studera franska i Strasbourg. Om någon vet något om detta är jag tacksam för svar. MVH // Jenny

Ang: Studera franska!
2006-07-31 15:21   matilda
hej jenny! Jag var där å studerade förra året. Du får kontakta Universitet Marc Bloch, dom har en avdelning IIEF som är för utlänningar som läser franska. Gå in på deras hemsida: http://u2.u-strasbg.fr/iief/ ...där finns information och mankan kontakta dom och beställa ansökningshandlingar! Dom pratar engelska..fast e inte särskilt trevliga, haha =) Mejla mig om du undrar nåt mer! matilda.hagglund@gmail.com mvh matilda

Ang: Studera franska!
2006-08-02 12:14   eva
Hej! Ja var i strasbourg förra våren, jäättefin stad! Finns de fler uni i frankrike som har en "utlänningsenhet" (ja va kallas de :)?? Ja ska plugga på språkskola i nice.. men vill nog gärna fördjupa kunskaperna på uni sen, o kanske våga mig på ett annat ämne än ren franskautb! Vad kostar de?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀