'språkreseförmedlingar', kostnader etcetc - Forum

2006-07-31 18:31   Alexander
Jag ska plugga franska i Paris eller Bordeaux till våren och jag håller på och kollar upp alla "språkreseförmedlingar" för att se om någon av alla dessa (en riktig djungel om ni frågar mig) kan ge mig en juste deal. Vilka språkreseförmedlingar rekommenderar ni, vilka är billigast? är det jobbigt att gå runt de här förmedlingarna (vilket det skulle kuinna vara värt i fall man sparar mycket pengar)? Hur mycket bidrag kan CSN erbjuda? Hur mycket lån kan CSN erbjuda? Jag är väldigt tacksam för svar, både här och på mailen.

Ang: 'språkreseförmedlingar', kostnader etcetc
2006-09-14 18:55   Anders
Det finns ingen anledning att gå förbi förmedlingarna. Hos de allra flesta så betalar du mindre än vad du skulle behöva göra ifall du gick direkt. Hos många så är anmälningsavgiften lägre än om du skulle gå direkt till skolan. Det känns tryggare att betala till ett svenskt bolag som hjälper till om det skulle vara problem med någonting. Dessutom så får du hjälp av många förmedlingar att göra din ansökan hos CSN m.m. Till Frankrike så får du 599kr per vecka i bidrag och 2150kr i lån per vecka. hälsningar Anders

Ang: 'språkreseförmedlingar', kostnader etcetc
2006-10-14 15:28   johanna
hej! jag bokade min kurs via avista språkreseförmedlarna. De verkar jättebra än sålänge. om man räknar ihpo både bidrag och lån så kan du få 2773 kr i veckan (lite över 11000 i månaden). Lycka till!

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀