Språkkurs vid Sorbonne - Forum

2008-01-14 22:17   Dusse
Hallå! Tänker åka och plugga franska vid Sorbonne till nästa vår och nu undrar jag om några som har gått någon franskakurs där och kan berätta lite om den etc. Dusse!

RE: Språkkurs vid Sorbonne
2008-10-09 14:00   Chris
Hej dusse och Johan! VAr i Paris i vår och pluggade franska på France langue. JAg bodde tillsammans med vänner som pluggade på Sorbone uner en termin.. dom hade skitkul så det lär ni få med! JAg ska åka tillbaka i vår och avsluta min kurs, har 6 veckor kvar att gå. JAg letar nu efter boende och eventuellt någon att dela lägenhet med. Boende i Paris är ganska dyrt, men det underlättar om man bor tillsammans. Tänkte om någon av er är intresserade av att leta lägenhet tillsammans. Hör i så fall av er! Vänligen

RE: Språkkurs vid Sorbonne
2008-10-16 12:24   Nicole
Tja! Även jag är inne på franska vid Sorbonne till våren. Någon som bokat än? Tänkte göra det inom de närmaste dagarna. Vad åker ni med? MVH

RE: Språkkurs vid Sorbonne
2008-10-24 11:11   johan
Jag är inne på att åka med SI(spin.se), dom hade ett bra erbjudande på en 13 veckors kurs på France langue som börjar 7/1, dom jag har pratat med säger att Sorbonne är mer konservativt + att det e större klasser. Men det är nog helt klart ett mäktigt universitet att gå på.

RE: Språkkurs vid Sorbonne
2008-12-02 22:11   Chris
Hej alex! När har du tänkt att åka till paris? JAg ska åka någon gång i april nästa år och letar efter någon att dela lägenhet med!

RE: Språkkurs vid Sorbonne
2008-12-03 12:24   Alex
Jag åker i så fall redan i februari tyvärr, inte lust att dra dit tidigare?

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀