Spanskklasser på språkskola i Barcelona för halva priset! - Forum

2008-05-29 18:15   Nellie
Jag har 15 veckor av spanskklasser kvar på en språkskola som jag redan betalat för, men inte kan fortsätta gå på då jag ska flytta tillbaks till Sverige snart. Jag får inte pengarna tillbaka men får lov att sälja mina klasser till någon annan. Jag gick där i några månader och trivdes jättebra. Lärarna är unga och lär ut på ett roligt sätt. Jag säljer mina klasser för halva priset, och ju fler veckor du tar desto billigare blir det. Du kan gå in på deras hemsida för att kolla: www.bcnlanguages.com Du behöver inte betala förrän du börjat på skolan och fått det bekräftat att det stämmer. Är du intresserad kan du kontakta mig via mail (nellibelli@hotmail.com).

RE: Spanskklasser på språkskola i Barcelona för halva priset!
2008-10-04 09:02   Josefine
Hej Nellie! Sag ditt inlägg och jag är intresserad av att studera spanska. Har varit ngra gånger i B men över 10 år sedan. Allt jag minns var att det var en fantastikt vacker stad. Jag vill gärna vet vad priset för dessa restrerande 15 veckorna är innan jag bestämmer´mig. Jag har just kommit hem fr en sprkres i Italien/Florens. Där har folket inte visat särskilt intresse av vem du är eller var du kommer ifrån så jag undrar även hur du uppfattar Barcelona? Ar det en snobbig stad eller lättsammare? Jag är en tjej som tycker om att vistas i sociala miljöer utan att det ska kännas ansträngande. Lagar mat och kultur och cafér hör till min stora passion. ÄR livet dyrt i Barcelona? I Italien för dyrt. Jag minns B som inte alltf dyrt men det var då. Hur är det idag. Har man råd att leva där utan att snåla med vartenda krona? I Italien kostar ex en glass 80 kronor. Det är jag givetvis inte berädd att betala.Allt annat är oxå svindyrt så det går inte att stanna där en längre tid. Skriv gärna och berätta så mycket du kan om Barc så snart du kan efts jag behöver veta snart. Har även tänkt att resa till Ecuador där jag är född men avståndet är långt och jag börjar hellre att studera spanska på lite närmare avstånd. Har defin. tänkt på Spanien mycket. Barcelona har dykt upp fl tillfällen:) med vänlig hälsn JOsefine

RE: Spanskklasser på språkskola i Barcelona för halva priset!
2008-10-06 22:55   Nellie
Hej! Jo, Barcelona är verkligen en vacker och underbar stad och jag saknar det så mycket! Det är verkligen ingen snobbig stad, tvärtom väldigt social och lättsam stämning. Jag kände inte att det var speciellt dyrt att leva där och jag klarade mig bra på csn-pengarna. Jag bodde med ett par kompisar och då blir det ju också lite billigare då man delar på kostnader för lägenhet och så. De 15 veckor jag har kvar kostar ungefär 15000-18000 kr normalt (kan ta reda på den exakta summan och du kan även gå in på deras hemsida) och jag säljer det som sagt för halva priset. Om du skulle vara intresserad kommer jag att prata med dem på skolan så att allt är okej och du behöver inte betala mig förrän du väl börjat på skolan och allt är okej. Hör av dig om du är intresserad så att jag kan prata med de på skolan om allt viktigt. Mvh, Nellie

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀