Reskamrat Paris sökes? - Forum

2008-11-24 11:50   Andreas
post Hej! Andreas, 20, söker reskompis till Paris i vår! Bor i gbg, läser Statskunskap, och är allmänt underbar. Det lutar åt France Langue och då min kurs slutar i mitten av jan funderar jag på att åka i början av feb, cirkus. Nån som är på? cheers /A

RE: Reskamrat Paris sökes?
2008-11-24 14:11   lisa
Heej! Lisa heter jag, är 20 och pluggar genus på SU. Jag ska också åka till paris i typ slutet av januari! JAg tänkte börja sorbonne 2 feb. Jag har en studio på g dock, den är för 500 Euro i månaden, vilket jag ej vet om jag har råd med på mitt studielån.. därför letar ajg även alternativ, typ hyra bara ett rum för lägre kostnad. Studion-avtalet är också bara på 2-3 månader så jag måste väl där nere hitta ett annat ställe att bo på tills min termin slutar den 29 maj. :S Men, jag ska iaf ner dit.. (Ps, jag är också underbar) /Lisa

RE: Reskamrat Paris sökes?
2008-12-04 22:20   lisa
HEj! Vad kul nicole, då kommer vi ju ses! ska du plugga franska? är det terminskursen, för min börjar den 30/1.. JAg bokade sorbonne i tisdags men imorse fick jag reda på att studion som jag skulle ha hyrt inte längre skulle hyras ut :( men jag ringde på den som annonseras på detta forum, men det var ngn som hade hunnit före. Jag har inte lästa mkt franska alls (iofs 6 år men det gav inte mkt det) och tyvärr har jag ingen aning om hur det med klasserna fungerar. Är helt nollställd, har ej pluggat på språkskola förr. tog sorbonne för det lät bra, var csnberättigat, lagom dyrt och låg i anslutning till ett universtet. mkt elever i omlopp = större chans att träffa shyssta people. Ni då? Matilda, när kontaktade du hon med centrala lägenheten? hur många bor i den? /lisa

RE: Reskamrat Paris sökes?
2008-12-12 00:13   lisa
post ja alltså, nej, min kusr börjar den 30e januari och sliutar 29e maj. terminskursen kostar 13300. tror att avista (vilk jag bokat genom) har räknat in deras avgift i den. ja alltså, hittar ni ngt så är ajg lätt på, börjar bli lite desperat. dock kan jag inte betala mer än 400-500 euro i månaden på hyran. men om man är 3 så bär man ju hitta ngt shysst för 1200 euro.. vad vet jag. jag letar också som en galning. /lisa

RE: Reskamrat Paris sökes?
2008-12-13 00:03   lisa
Matilda! Jag har fått svar från Maryse! Om jag får det andra rummet kommer vi bo tillsammans ;D Skulle vara kul att få din msn! /lisa1

RE: Reskamrat Paris sökes?
2009-05-18 20:40   Linnea
hej! jag flyttar till frankrike i höst för att plugga franska. har inte riktigt bestämt vilken stad än dock, beror på vart jag lyckas hitta boende, men Paris lockar såklart. Josefin, har du ett rum som du hyr ut? /Linnea

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀