Plugga Spanska Utomlands! - Forum

2013-03-18 23:08   lindalalinda

Hejsan!

Mitt namn är Linda och jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter under mina år i Spanien. Under hela sex år arbetade, studerade och bodde jag i Spanien och läste i perioder spanska på flera olika språkskolor - jag hade dessutom turen att vara otroligt nöjd med samtliga. Är du intresserad av att lära dig spanska (eller något annat språk) kan jag verkligen rekommendera en kurs (språkkurs) i ett land där språket pratas i vardagen. Man lär sig på ett helt annat sätt när man har språket runt sig hela tiden. Man "tvingas" dessutom att använda sina nyvunna kunskaper i diverse lärorika situationer som gör att man lär sig otroligt mycket snabbare än i alla fall jag trodde skulle vara möjligt.

Att studera spanska utomlands var bland det bästa jag har gjort. För det första fick jag komma i kontakt med ett språk och en kultur som jag fortfarande älskar, jag fick ovärderliga språkkunskaper snabbt, effektivt och till en nivå jag inte hade uppnått om jag läst i Sverige. Samtidigt träffade jag en massa nya underbara vänner som jag fortfarande håller kontakten med.

Jag kan verkligen rekommendera alla att plugga spanska i Barcelona, ja föresten, överallt i Spanien. Utbudet är enormt - jag kommer gärna med tips och idéer så kommentera på!

Lycka till :)


RE: Plugga Spanska Utomlands!
2013-04-05 18:57   Maria

Jag kan rekommendera kursen Spanska och latinamerikastudier som jag läste i Nicaragua med Kulturstudier. Det gav 30hp och man kan få studielån av CSN. Spanska gick att läsa på nybörjar-, eller fortsättningsnivå. Nicaragua var ett väldigt vackert o spännande land och fördelen med att lära sig spanska där var att få kan något annat språk, du kan alltså inte komma undan. Kolla in Kulturstudier.se för mer info


RE: Plugga Spanska Utomlands!
2013-08-20 18:17   Gasell

Hej, jag vill jätte gärna åka utomlands och läsa spanska och vill få så mycket info som möjligt, vet ej vart jag ska börja och söka så blir tacksam om ni delar med er om era tips o råd! Tack i förhand! Med vänlig hälsning, Gasell


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀