Plugga Franska för nybörjade i Paris - Forum

2011-01-18 10:13   Elin
post

jag e en 23årig svensk tjej som inte kan ett ord franska men har en fransk pojkvän, som bor i paris
o studerar. Jag e hemskt sugen på att åka o bo med honom o lära mej franska.
Men vet inte vart jag ska börja? Känns så omöjligt, Jag har inget fett sparkonto direkt.
Bor i England för tillfället o jobbar på American express. Men skulle som sagt kunna tänka mej att packa ihop och flytta till paris i slutet utav somman (2011) Vill helt inte ta en massa lån och grejer, Finns det något CSN bigrag man kan söka? O hur gör man?
Tacksam för all hjälp!!! Min email: e.palsdottir@gmail.com


RE: Plugga Franska för nybörjade i Paris
2011-02-04 14:58   Amanda Mannervik

Hej Elin!
Låter som en bra plan, och inte alls omöjligt! :)

Mälardalens Högskola ger "Franska i Frankrike" som motsvarar Franska 1, dvs grundnivå, och är studiemedelsberättigad. Kruxet med den är att du behöver motsvarande gymnasiefranskan för att kunna söka in. Detta går att skaffa sig genom att läsa förberedande kurs på högskolan (finns på fler ställen än Mälardalens Högskola om du inte bor här i närheten).
Länk till kursen: mdh.se/studieinformation/VisaTillfalle?anmalningskod=41135&termin=20112
Maila malin.lundin@mdh.se för mer info.

Annars har jag tre vänner som läst en folkhögskolekurs i franska i Aix-en-Provance: studentum.se/Terminskurs_franska_Aix_en_Provence_6069.htm
Kan kanske vara bra som förberedande innan högskolestudier i franska?

Hoppas du hittar något som passar och lycka till i Frankrike!


RE: Plugga Franska för nybörjade i Paris
2011-03-19 10:37   FG

Hejsan! Funderar på att studera franska via Braheskolan, vet du om dina vänner tycker/tyckte att det fungerade bra, är det att rekommendera?

mvh Fanny


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀