Någon som ska eller varit och studerat i bologna?? - Forum

2006-06-05 18:16   Romina
Hej hej, är det någon som vet någon om skolan centro cultura italiana??

Ang: Någon som ska eller varit och studerat i bologna??
2006-06-17 11:29   Anna
Hej! Jag har bott i Italien i nästan ett år, ca 5 mil utanför Bologna. I September ska jag tillbaka och plugga språk på Centro Cultura italiana. (Genom språkpunkten) En helt underbar stad! Hur går det för dig? När ska du åka?

Ang: Någon som ska eller varit och studerat i bologna??
2006-07-06 21:15   Romina
Hej Anna, jag ska också plugga på Centro Cultura från 4sep-8dec....eftersom du bott där i ett år förmodar jag att du pratar italienska. Va kul....jag är halv italienska och pratar också...men vill förbättra.....När åker du ner?? Romina Maila gärna till min mail rominiz@hotmail.com

Ang: Någon som ska eller varit och studerat i bologna??
2006-12-12 09:22   jessica
hej! jag skall till italien efter studenten och tänkte fråga vilken stad du rekomenderar att studera språk i under sommaren? det är ju så klart mycket varm i italien då så jag tänkte vilken stad som är lämpligast? jag skall läsa design i milano fram i mot hösten men behöver läsa italienska först.. har du några tips på skolor och företag? ha en undebar dag! mvh jessica

Ang: Någon som ska eller varit och studerat i bologna??
2006-12-13 15:04   Anna
Ja du, inte i Bologna alla fall, har ska man inte vara pa sommaren, det blir nog for instangt... Jag skulle rekomendera nagonstans soderut, kanske t.o.m. Sicilien? Catania ar en valdigt fin stad, mycket studentliv ocksa.. Men jag vet inte om de har nagon italienskaskola for utlanningar, men vart att kolla upp.. Nagonstans nara havet, for det blir ju ratt sa varm har... Buona fortuna! Ciao

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀