Miami Beach, vintern -07? - Forum

2007-03-06 17:14   ET
Hej! Jag funderar på att åka till Miami Beach i vinter med EF:s språkskolor, från den 10 dec - 31 dec. Jag har hört mig omkring i min vänskapskrets, men dessvärre så har de olika orsaker så att de inte kan/får följa med! Frågan är då, om jag ska åka själv? Jag tänker på "riskerna", om man nu inte finner någon speciell att vara med, jag kommer ju ändå vara där över jul och nyår och så pass långt bort från Sverige! Någon annan som har erfarenheter av detta? Jag har varit på språkresa en gång tidigare, på Malta tillsammans med en kompis, om det nu kan räknas som någon slags erfarenhet :p Jag går i ettan, och kommer då såklart att gå i tvåan när (om?) jag väl åker isåfall! Tacksam för tips, adda om du vill på; emma_torstensson@hotmail.com MVH Emma

Ang: Miami Beach, vintern -07?
2007-03-09 10:53   Niklas
Hejsan Emma! Jag åkte själv ensam till New York för att gå på Aspects språkskola där i 4 veckor. Jag skulle verkligen rekommendera dig att åka ensam. Jag lärde mig så mycket mer att åka själv än att åka med någon kompis. Jag var lärde känna en massa roligt folk som jag troligtvis inte skulle ha träffat om jag hade med en kompis från Sverige. Om du bor i en värdfamilj har du iaf någon att vara med. Om du undrar över någonting kan du skicka ett e-mail till nikgun1@msn.com Med vänlig hälsning

Ang: Miami Beach, vintern -07?
2007-03-10 00:28   Niklas
Hej igen! Skrev fel e-mailadress. Rätt ska vara nikgun1@passagen.se MVH

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀