miami beach - Forum

2007-06-13 15:44   matilda
hej hej på er!!! åker till miami ( med EF ) i slutet på augusti och stanna där i ca: 3 månader för att bättra på engelskan... är det någon annan som funderar på detta så vore det ju super kul att få kontakt, och om det är någon som redan vart där vore det inteessant att veta hur stället är, och jag som är ganska okunnig på språket, att man får förståelse för det.. ha det gott i värmen // Matilda 21 släng i väg ett mail till ( f_matilda@hotmail.com )

Miami - hmmmm
2007-06-15 23:35   Catte
Hej! Jag har varit i Miami några gånger med mitt jobb och kan ju bara säga att vädret är toppen men det kanske inte är världens bästa ställe att plugga engelska eftersom man faktiskt hör mycket mer spanska pratas än engelska. Jag använder spanska mycket mer än engelska när jag är där. Visste du inte detta eller vill du bara njuta av fina stränder (för det finns det ju massor!) Lycka till med språkresan - det blir säkert toppen! Catte

var där i år!!
2007-06-27 00:11   Christine
post Hej! Jag har varit i Miami i år. Början på januari till slutet på mars. Skolan var ok men det beror helt på vad du får för rum och vilken lärare du får. Jag valde dubbelrum mot tillägg vilket jag är glad för. Var jättefint medan andra typ fyrbäddsrum inte var så trevliga. Sista 8 veckorna hade jag Iomi. Jättebra lärare. Hon hade nivå 5-6 av 7 när jag var där. Men det finns bra lärare i de lägre nivåerna med om du skulle ligga där. Om du inte skulle vara nöjd med din lärare så var inte rädd för att säga till. Det gjorde jag och fick byta klass. Man betalar ju för resan och vill ju såklart få ut så mkt som möjligt av den. Skolan har ett underbart läge nära stranden och med en tillhörande pool (bilden). Och så är det nära till shopping och ett underbart nattliv. Vissa kvällar kommer de och hämtar en med limosin!! Kan rekommendera Mango Bar på ocean drive som har både manliga och kvinnliga dansshower!! Spelar rätt mkt salsa så du är beredd på det. Miami är mkt spanskt så bli inte förvånad om någonpå gatan kanske inte ens kan engelska. Men eftersom man går i skola så gör det inget. Utflykter anordnas varje helg och Orlando, Evergaldes och Key West rekommenderas. Vi var några som hyrde bil och åkte till Key West på egen hand. Kul, och underbara solnedgångar ses där!! Att åka på resa så här är ett minne för livet. Tänker på min resa varje dag för den ger ett så stort itnryck och man kan få många nya vänner. Om du undrar över nåt nu eller vill ha tips när du kommit dit så släng iväg ett mail bara så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Lycka till och ha så kul!!

Ang: miami beach
2007-07-18 16:59   matilda
hej christine!! skulle gärna vilja kontakta dej ang lite frågor, men ser inte din mailaddress.. man är ju alltid lite nojig över saker och ting och skulle vara perfekt att få mina funderingar bekräftade eftersom du har vart där.. släng gärna iväg ett mail till mej så att jag får din mail adress tack på för hand // matilda

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀