La France - Forum

2006-06-12 20:41   taktsbar
Hejsan, Jag har precis tagit studenten, vilket är en av de absolut värsta saker jag genomlidigt hitintills. Nu till saken, jag är intresserad av språk och känner att jag har en speciell förkärlek till Franskan. Jag har dock aldrig studerat detta språk hemma i Sverige. Det jag undrar är enkelt, kan man studera franska baskurser i Frankrike och hur går jag tillväga för att kontakta diverse skolor. Jag är väl medveten om det faktum att jag förmodligen bör läsa franska hemma i Sverige innan jag beger mig av till språkets hemland, men jag har även en känsla av att man lär sig så mycket mer när man väl är på plats och att således den upplevelsen blir ovärderlig. Någon som har koll på franska skolor som erbjuder bra utbildningar. Dela gärna med er av er kunskap alternativt anekdoter gällande Frankrike och franskan. Kanske studerar någon av er där nere eller har gjort. Alla upplysningar är hjärtligt välkomna. MVH Victor /taktsbar@hotmail.com

Ang: La France
2006-07-08 15:26   Lisa
Hej, jag har samma frågor som du men vet inte heller hur jag ska gå till väga. Har du fått någon vägledning? Hör gärna av dig. Lisa_nilsson2000@hotmail.com //Lisa Helsingborg

Ang: La France
2006-07-13 15:39   hej
heeelloo! Ja åker till nice i september, på språkresa... Nu har ja visserligen läst franska förut, men ja vet att de definitivt går att åka ner - för de finns massa kurser för nybörjare, o många kan ju engelska så att man inte hamnar helt utanför "samhället"... eller aa :P Dessutom har ja läst flera berättelser på resedagboken om tjejer som åkt ner o inte kunnat någon franska innan! Så de går! :)

Ang: La France
2006-07-29 22:46   Anne
Hej! För ett antal år sen åkte jag till paris och läste nybörjarkurs i franska, jag hade då inte läst ett ord franska innan. Du kan åka genom en förmedling tex international meetings eller avista mfl. jag åkte med eec som har gått i kk. Fick inte ut så värst mycket av kursen då allt var nytt och svårt. Fick ut mycket mer då jag åkte iväg andra gången och hade läst en hel del franska i sverige. Men denna första gång i paris var den bästa perioden i mitt liv hittils. Så mitt råd är:ÅK! Nu ska jag väg igen troligtivs marseille eller aix-en-provence. Man vill alltid återvända till franskrike, underbart land.

Ang: La France
2006-12-28 18:01   Sofie
Hej! Var bor du i Nice? På skolan eller har du boende privat? Glad för tips! maila:axelssonsofie@hotmail.com för svar... Kram

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀