marina - Forum

2007-09-05 19:10   jgjgjgjg
Har kollat på nagelutbildningen här på sidan och undrar om det är nån som läst kursen?är det verkligen en seriös utbildning och får man ett riktigt diplom?tacksam för svar

Nagelutbildningar
2007-09-18 19:26   Sussi
Jag har hört om någon skola som anordnar nagelutbildning som inte ger så mycket som man tänker sig att man ska få för de pengar man betalar. Tror det var på "plus" någon gång om det. En liten pärm med så kallat utbildninsmaterial och råd att köpa en apparat för att öva med var det enda som någon tjej fick för de pengar (tusentals) som hon betalat för en nagelutbildning. Så kolla upp innan du bestämmer dig, t ex genom att se om skolan är medlem i något förbund. Har hört talas om SANSA, kolla om de finns med där. Om de är det så kan de vara lite pålitligare än om de inte är det.

RE: marina
2008-09-02 21:03   Jencho
Marina! Du kan lugnt gå utbildning där du vill, alla skolor är anslutna till ett förbund pga av försäkringsfrågan men alla *tvingar* inte på dig sitt egna material som skolor anslutna till Sansa gör. Sansa är ingen garanti, jag vet flera stora skolor som är kass men Sansa gör inget alls åt detta! Dom vill fortsätta få in stora anslutningsavgifter. Titta runt du, internails.se har mycket gedigna och bra utbildningar som är giltiga i hela EU. Men det finns fler bra utbildningar så stirra dig inte blind på Sansa.....

RE: marina
2008-10-17 10:48   Anne
Tycker det låter som Jencho inte blev ansluten til sansa på grund utav att hon håller oseriös utbildning. sansa är otroligt seriösa och tjänar troligtvis inte ett dugg på nån anslutningsavgift. Jag rekommenderar dig att kika in på nagelforum. Där finns massor av råd och tips. Lycka till nu...

RE: marina
2009-02-10 18:10   Pia
Hej Marina, Ett litet inlägg i debatten ang SANSA. Styrele medlemmar som granskar och godkänner skolor arbetar idiellt med detta och tjänar inte kovan på detta arbete. Mvh Pia

RE: marina
2009-02-11 21:49   Jencho
Tråkigt att bli påhoppad med spydigheter Anne, alla svarar efter sina egna erfarenheter, jag menade inte att irritera någon. Jag har ingen nagelskola eller salong - jobbar inte ens med naglar så varför detta personangrepp?Men jag fixar mina naglar ofta och hör därigenom snacket som går, de flesta salonger gnäller på Sansa och deras dyra årsavgifter - men då vet jag att salongerna bara ljuger nu så tack för det klargörandet att Sansa arbetar ideellt. Det förklarar varför de låter vissa klagomål på *kända* skolor/salonger passera och varför det är så lätt att ansluta sig dit.

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀