Kan man läsa till sjuksköterska på distans? - Forum

2008-04-22 19:17   Johanna

Kan man läsa till ssk på distans i stockholm?! Hoppas någon kan hjälpa mig!


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2008-04-24 09:42   Lina
Hej Johanna, Man kan läsa till Sjuksköterska på distans på ganska många orter. Om du gör en sökning här på Studentum (välj kategeori Sjuksköterska under Vård och sedan utbildningstyp Distansutbildning) så får du upp alla universitet och högskolor som erbjuder sjuksköterskeprogrammet på distans i Sverige. Det närmaste Stockholm är nog Mälardalens högskola, men det det kanske inte spelar jättestor roll om det inte ligger i Stockholm när man läser på distans? Lycka till!

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2009-01-03 12:38   Ahmed
jag tror att jag kan läsa till sjuksköterska på distans för att jag ska ha min egen planering att läsa programmet.

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2009-01-29 09:05   D.B
Hej! Jag vill läsa till sjuksköterska på distans och vill få information hur, var och vilken behörighet krävs. Jag har behörighet till högskole studier och har ett antal högskole poäng men inte inom natur eller vård. MVH Tulin

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2009-11-19 11:58   Anna
Hej Hur fungerar detta när jag ringde runt så påstod de utbildningsansvariga att man inte kan läsa på distans...

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2009-12-16 19:43   Anna
Finns det distans utbildning till sjuksköterska i Stockholm?

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2009-12-28 09:52   medz
nu måste jag ta och hejda dig lite.. det kallas distans för att du inte läser i en skola i ett klassrum osv. Utan DISTANS.. Visst, det finns skolor som säger du måste vara skriven i kommunen för att söka, andra inte. Vissa skolor har fysiska dagar då det träffas och har en "normal lektion", andra har inte en enda utan dagen då allt börjar. Men men..

RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2010-08-12 09:08   tsehay

Jag vill läsa till sjuksköterska på distans och vill få information hur, var och vilken behörighet krävs. jag har utlandska gymnasieutbilding omräkningsvätde3,2.
mvh tsehay


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2010-08-12 17:28   pia

Hej¨

Javisst kan man läsa till SSK på distans, även här i St.holm vid Huddinge sjukhus bland annat. Är det någon som känner till reglerna ifall man söker till annan region/komun- är de skyldiga att at in studenter från andra platser i landet? Hamnar man i såna fall bakom alla andra som bor i komunen? Någon som vet, tacksam för svar!


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2018-10-16 16:26   Shahin Pirvaisyani

Hej! Jag vill veta om man kan läsa till sjuksköterskeprogrammet på distans i Stockholm och hur kommer att räknas om jag hade läst två terminer i en annan universitet?
Tacksam för svar


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2020-07-12 01:44   Naima hirsi

Jag kom in i ssk i östersund , men kan inte lämna min barn, kan inte flytta kan jag läsa distans från Helsingborg. Är ensamma stålande mamma med höga mål i livet. Ville inte ge upp mitt dröm


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2021-08-16 08:53   Zivar

Jag kan läsa på distans


RE: Kan man läsa till sjuksköterska på distans?
2022-02-16 11:26   Petra Öster

Hej,

Ja, det kan du göra. Du kan studera till sjuksköterska på distans på flera olika lärosäten. Du kan hitta utbildningarna här: https://www.studentum.se/utbildning/sjukskoterska-distans#:~:text=Du%20kan%20studera%20till%20sjuksk%C3%B6terska,%2C%20komvux%2C%20h%C3%B6gskola%20och%20universitet..

Lycka till! /Petra,SYV


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀