Hjälp! Tenta av Matte C - Forum

2012-05-21 13:56   tjej-91

Hej! Jag har sökt in till en ekonomutbildning i höst men har inte läst Matte C. Jag gjorde nyss en prövning på Komvux men fick inte godkänt och nu är det vekligen ont om tid. Om en månad ska betyden skickas in till antagningen... Jag har läst in kursen själv och vet att jag kan klara ett G om jag får en till chans. Är det någon som vet hur man kan ordna en prövning i Matte C och fixa ett snabbt betyg? Kanske finns det någon distanskurs man kan betala för och få komma och skriva ett prov någonstans? Har kollat runt på Komvux olika prövningar men jag är för sent ute nu verkar det som. Enormt tacksam för alla tips som går att få!


RE: Hjälp! Tenta av Matte C
2012-05-22 10:08   Sanna

Hej!

Prövningar genom Komvux kan du göra i andra kommuner än din egen hemkommun, så ring runt till dina grannkommuner och se om de har en prövning som du kan ta inom kort. Annars kan du kontakta privata utbildningssamordnare och höra med dem om du kan tenta av hos dem: http://www.studentum.se/search/enskilda-kurser-komvux-matematik/a183-c36

Mvh, Sanna Everskog Lund, informatör Studentum


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀