Distans från utlandet - Forum

2007-04-18 18:55   Natalie
Hejsan! Jag skulleb ehöva hjälp ang. några frågor. finns det någon distans utbildning för att kunna bli Tandhygienist ? elller tandsköterska? Vad kan man annars gå för distansutbildning som har med vården att göra. // Natalie

Ang: Distans från utlandet
2007-04-19 16:17   Susanne
Jag vet att det finns en tandhygienistutbildning på distans. Men den är inte 100% på distans, då en del träffar på universitetet per termin är obligatoriskt och gränser för var man får göra sina praktikperioder finns. Tansköterskeutbildning på distans finns också, men samma sak där. Det handlar inte om 100% på distans. Det är den största delen som sker på distans. När man talar om distansutbildning, är det inte alltid via nätet som man talar om. Många gånger är distans kopplat med ett lärocenter på andra orter än utbildningsorten. Distans från utlandet är med den sortens distans inte riktigt möjligt då. Högskolekurser/utbildningar på distans kan man söka här: netuniversity.se Man kan söka på de som inte kräver obligatorisk närvaro. Tror att sådant passar för studier från utlandet. NTI skolan har distansutbildning (vuxenutbildning) inom vård och omsorg. Man ska söka via sin hemkommun, så jag vet inte hur en i utlandet ska göra. Men det finns i alla fall.

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀