Studera/Bo i Paris - Forum

2005-12-10 16:47   Sofia
Hej, går sista året på gymnaiset och funderar på att åka till Paris hösten 2006 för att studera franska på Sorbonne genom IM Education. Är det någon som har några tips på boende eller annat som är värt att tänka på? Skulle inte ha något emot att dela en lägenhet, helst hyffsat centralt. Hör gärna av dig! Sofia

Ang: Studera/Bo i Paris
2006-01-02 22:06   Mickis
Hej! Funderar på att göra samma sak till hösten. Maila om du vill ha en rumskamrat! /Mickis

Ang: Studera/Bo i Paris
2006-01-12 18:23   Sofia
Jaha, vart och när hade du tänkt att plugga? Min mejl är; sofia.kax@gmail.com

Ang: Studera/Bo i Paris
2006-01-14 15:18   Kamilla
Hej, går själv det tredje året på musikgymnasiet Rytmus och tänker också studera franska i paris, sorbonne, ska nog åka med avista. sitter och kollar in lägenheter och allting är väldigt dyrt. För en studio (enrummare) kostar det från 7000/månad och upp, men om man delar blir det självfallet billigare. Om min vännina bestämmer sig för att bo hos sina släktingar tänker jag kanske fixa en stor lägenhet, på kanske 3 rum, det brukar få plats ca 6 pers då och det kostar från 3000-4000 per person/månad, om man har tur. För att bo nära Sorbonne ska du bo på: 5th arrondissement (möjligtvis det sjätte, men det är lite längre bort från skolan.) Hör av dig om du har lust!

Ang: Studera/Bo i Paris
2006-06-21 22:58   Elin
Hej,jag heter Elin och tänkte göra samma sak till hösten.Hör av dig om du vill ha en rumskamrat.Själv tänkte jag läsa direkt genom uuniversitet eftersom det har visat sig enklast så för min del..jag är 25 år ..hoppas du inte tycker jag är för gammal..har dock varit ute i "vida världen" förut så jag har en del erfarenhet..obs !vem som vill får svara! Elin

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀