Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende! - Forum

2010-12-28 23:27   Angelica

Hej hej!

Jag har haft turen att hitta en toppenlägenhet i 11:e arrondissementet som jag hyrt i andra hand med en kompis sedan augusti 2010. Planen var nu att jag skulle fortsätta bo här till juli månad, med en ny flatmate som kommer i januari.

Men allting ändrades då jag plötsligt, mot all förväntan, kommit in på läkarprogrammet. Jag kan inte annat än att, med tårar i ögonen, lämna Parislivet bakom mig för studierna.

Jag söker alltså en ny trevlig prick som vill dela lägenheten med helsköna Moa, en 24-årig tjej från Piteå, snarast möjligt.

Det är en 2,5:a lägenhet på 75 kvadratmeter. Nära metrostationerna Rue de Boulets (linje 9), Nation (linje 1, 9, 6 och 2 samt RER A och E), Reuilly-Diderot (linje 1) och Faidherbe-Chaligny (linje 8). Kanonläge med alla trevligheter som egentligen behövs på gångavstånd!

Hyran ligger på 595 euro per person (d.v.s 1190 allt som allt). Då ingår Freebox med tv och internet. El tillkommer och betalas varannn månad.

I övrigt så är lägenheten utrustad med bl.a. två sängar, en stor (bädd)soffa, tv, tvättmaskin, dammsugare..

Tveka inte att höra av dig vid intresse eller funderingar!

Cordialement
Angelica


RE: Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende!
2011-01-05 13:31   Mikael

Hej!

Jag heter Mikael Ucar, 29 år och är från Göteborg. Jag har kommit in på INSEEC i Paris. Är rätt så desperat efter att få ett rum då jag inte har hittat något ännu. Om rummet inte är uthyrt är jag intresserad. Vänligen hör av Er till mig.

Mvh
Mikael


RE: Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende!
2011-01-30 23:08   isabella

Hej Angelica! Mitt namn är Isabella, 21 år från Stockholm. Jag ska plugga på Sorbonne under våren 2011 och söker bostad väldigt omgående. Söker ni fortfarande en inneboende??
Tacksam för svar! /
Mvh Isabella


RE: Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende!
2011-01-31 13:13   Angelica

Ledsen, men det är redan en tjej som -tagit platsen-


RE: Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende!
2011-02-12 15:42   Julia

Hej Isabella.
Jag ska också plugga i sorbonne from nu och 3 månader framåt. Är i Paris nu, kom nyligen. Undrar således om du har hittat någonstans och bo eller om du är intresserad av att leta tillsammans? Är väldigt intresserad av en rummis!

Min mejl är Borneroth@gmail.com om du skulle vara intresserad av att höra av dig. :)


RE: Söker du boende i Paris? 75 kvadrat i 11:e söker ny inneboende!
2013-03-07 15:40   idajabbie

HEJ ANGELICA, JAG ÄR MYCKET INTRESSERAD. JAG ÄR 29 ÅR OCH ÄR FÄRDIG STUDERAT MODE DESIGNER. MINA PLANER ÄR ATT SÖKA INTERN-SHIP I EN AV MODE HUSEN I PARIS. VÄNLIGEN IDA tel: +46 769 944997


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀