Söker boende i Paris - Forum

2013-08-18 11:59   Annie

Hej! Mitt namn är Annie och jag är en glad stockholmare som studerar statsvetenskap och nationalekonomi på Stockholms Universitet. Jag har inför vårterminen blivit antagen som utbytesstudent på universitet Science Po (L'Institut d'études politiques de Paris) i Paris. På grund av det söker jag alltså nu bostad i Paris.

Jag är 22 år gammal, rökfri, lugn och kommer fokusera stenhårt på studierna (mycket festande är alltså uteslutet). Jag är öppen för förslag. Jag har inte några "krav" på egen lägenhet eller så. Har du möjligtvis en lägenhet du ska hyra ut? Ett rum i din lägenhet och vill ha en svensk boendes hos dig? Vet du om någon som letar inneboende eller liknande du kan tipsa mig om?

Jag börjar bli lite smått stressad då jag gärna vill ha boendet fixat innan jag åker dit. Referenser kan jag ordna och vill du/ni prata över telefon innan jag kommer har jag full förståelse för det. Med vänlig hälsning, Annie


RE: Söker boende i Paris
2013-11-08 22:36   S3aeIm
Hej Annie! Se blocket om du inte hittat något. http://www.blocket.se/stockholm/Parislagenhet_50516927.htm?ca=11&w=1 Med vänlig hälsning Anders Adolfsson

RE: Söker boende i Paris
2013-11-20 00:28   Lovisa
Hej Annie, Hur gick det för dig med boende i Paris? Hittade du något bra? Jag ska praktisera i Paris under VT14 och söker därför boende från och med mitten av Januari. Har du några tips på hur jag kan gå tillväga för att hitta boende? Jag förstått att det inte är helt lätt att hitta bra boende så alla tips är mer än välkomna! :) Vänliga Hälsningar Lovisa Klason

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀