Resekompis att åka med till Karlifornien!!! - Forum

2008-10-11 02:00   Ulrika
Hej! Jag har planer på att åka till Karlifornien,för att studera under våren 2009...det lutar mot Santa Barbara...någon som har samma planer och som vill göra mig sällskap?

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-10-31 13:25   Debbie
Hej Ulrika! Jag har sökt in till Santa Monica nu till våren och ska också resa helt ensam och har inte planerat boende eller resesällskap än, men det börjar ju bli dags! =) Hur har det gått för dig? Är du antagen på Santa Barbara än? Vad vill du studera? Vart är du ifrån? Jag bor nere i Helsingborg. Mvh/ Debbie

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-10-31 20:12   Debbie
Hej Ulrika! Jag ska också studera i Los Angeles till våren och skall resa ensam. Jag har dock sökt till Santa Monica Community Collage, men det vore skitkul att snacka lite med dig o se vilka planer du har och hur det har gått för dig! Har du sökt ngn speciell utbildning o har du fått något antagningsbesked än? Mvh / Debbie

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-11-02 21:27   Ulrika
Hej Debbie! Jag har faktiskt ändrat mig...det blir San Diego för min del istället för Santa Barbara! Jag åker i början av januari. När åker du? Mvh Ulrika

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-11-12 19:44   alin
Hej Debbie, Såg just ditt inlägg och tyckte det kunde vara trevligt att lära känna lite svenskar som också ska till L.A. Jag har där förut i 1 1/2 år och ska nu tillbaka den 2 Feb för att läsa en 4-årig dietistutbildning, varav 2 år på SMC. Har du hittat någonstans att bo än. Vore kul att höra från dig. MVH, Alin

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-11-12 23:50   Debbie
Hej!! =) Vad kul att se att någon mer än jag ska åka till LA i vår =) Och på SMC dessutom. Kul att du bestämt dig för en så lång utbildning. Jag ska börja med ett semester abroad program, för att se lite vad jag trivs med, men det jag är allra mest intresserad av är delar av cosmotology eftersom jag vill gå över till advanced make up senare, men även delar av film studies och set design är vad jag har i tankarna till att börja med. Jag har inte bestämt datum för avresa än, men själva studierna börjar den 17:e februari, samma för dig eller? Menar du att du ska flyga den 2 februari? Jag har inte hittat någonstans att bo än. Har du? Vart i Sverige bor du nu? Jag bor nere i Helsingborg. Kanske enklare över mail =) debbiebergstrom6@hotmail.com Mvh/ Debbie

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-12-04 17:19   Malin
Hej! Jag ska också plugga på Santa Monica College, Study Abroad program, ska bli sååå kul, men det vore kul att få lite kontakt med andra som också ska dit innan som man kanske kan åka med eller dela boende med! Jag har blivit antagen, fått mitt visum och har bara kvar att boka flygbiljett och boende. Hade tänkt att åka dit i slutet av Januari, har mitt första möte i skolan 3 Feb. Skulle va jättekul att höra från andra som ska dit! Mvh Malin glitterskimmer@hotmail.com

RE: Resekompis att åka med till Karlifornien!!!
2008-12-29 18:26   Alin
Hej, Jag kan förstå varför det kallas Sweden Monica College. Det är riktigt många svenskar. Vi står som 3:a på listan näst efter japaner och kineser om jag minns rätt. Ang boende så är det lättast att hitta när man väl är på plats. Det finns tyvärr inga elevhem utan det är antingen lägenhet eller inneboende hos en familj. Min mail är alinarboe@hotmail.com. Det är bara att maila om du undrar över något eller behöver någon som visar dig runt. Jag har bott där i 1 1/2 år. Först ett år som au pair 2005-2006 och sen pluggade jag en termin 2007 på SMC. Åkte hem för att ge Sverige en ärlig chans men insåg att min längtan tillbaka till L.A var för stor. Jag åker tillbaka den 2 februari. Vänligen, Alin

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀