Plugga i Italien - Forum

2007-08-15 11:46   Nicole
Ciao! Jag har funderat jätte länge på att åka till Italien och lära mig italienska. Just nu sparar jag pengar och sattsar på att komma iväg någongång under våren 2008. Finns det någon mer som funderar på samma sak? Eller någon som redan har gjort det? Vill jätte gärna ha tips på bra skolor, städer, boende och hur mycket pengar man igentligen behöver... Ska bli spännande och se vad ni svarar :)

Ang: Plugga i Italien
2007-09-03 13:21   Niklas
Hejsan ! hur länge hade du tänkt stanna ? mvh Niklas

Ang: Plugga i Italien
2007-10-11 10:19   Gabriella
Hej! Jag har länge funderat på samma sak! Jag är sugen på att åka till Rom i första hand, men kan även tänka mig Milano. Jag hade tänkt att försöka komma i väg i början av januari i så fall. Har kikat runt på lite olika arrangörer på internet men det är inte lätt att välja, jag har ingen aning om vilka som är bra att åka med. Vore jätteroligt att ha någon att åka tillsammans med, jag har bott utomlands tidigare men efter två år i Sverige känner jag att jag har fegat till mig litegrann.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀