Paris HT07 - Forum

2007-08-08 18:47   Camilla
Hej hej! Jag är 23 år och och kommer från Uppsala, ska läsa franska 13 veckor på Sorbonne i höst och söker antingen en billig lägenhet/rum (max 500 euro/månad) eller någon att dela lägenhet med från slutet av augusti till ca mitten av december! Jag åker ner runt den 28-30 augusti och ska försöka fixa det på plats. Om någon har något av intresse, eller är en rolig och trevlig person som vill dela lägenhet, hör av er! Camilla

Ang: Paris HT07
2007-08-21 22:02   boende paris
Jag ska antagligen plugga vinterterminen på sorbonne, börjar 2 oktober, och behöver någon att dela lägenhet med? Eller om du har tips på hur man hittar boende? Jag kommer åka ner i mitten på september. Hör gärna av dig. / Elin

Paris
2007-08-22 13:10   Clara
Hej camilla! Jag är i samma sits som du, ska åka till Paris den 29 aug och har inte lyckats hitta boende, men det verkar som att det är ganska lätt att hitta något via svenska kyrkan på plats. Jag är 24 år, designstudent, som ska göra praktik i Paris på ett litet designkontor. Maila gärna, d03cal@student.lth.se /Clara

dela lägenhet i Paris
2007-08-23 00:33   Klara
Hallå, jag heter också klara (23år, jag åker till Paris den 30/8, ska vara där 16 veckor o plugga franska på Accord men har inte heller lyckats hitta boende ännu å skulle jättegärna dela med ngn/ några i samma sits! Har hittat en del bra lägenheter men d mesta blir för dyrt o. för stort om man e ensam. Om du e intesserad så maila gärna mig så snart som möjligt i o m att d börjar dra ihop sig! dimanche_05@hotmail.com

dela lägenhet Paris ht07
2007-08-23 00:49   Klara
Hallå mitt namn är Klara (23 år,åker till Paris den 30/8 för å plugga franska på accord i 16 v. letar efter andra som kan tänka sig dela lägenhet så hör gärna av dig om du är intresserad! dimanche_05@hotmail.com

Ang: Paris HT07
2007-08-26 21:33   Camilla
Hej Elin! Det blir svårt att dela boende eftersom du skall läsa vinterterminen, och jag åker hem innan jul, så det passar inte riktigt. Men jag har bra tips på hur man kan hitta boende, så om du skriver din mailadress kan jag höra av mig!

söcker också boende i paris
2007-08-27 10:32   Maisaa
Hej, Jag är en tjej på 23 år som ska åka och plugga i Paris ht2007 tom vt2008. Jag sökt och sök och sökt efter boende utan ngt resultat. Jag är intresserad av ett rum i fall ngn ha, då jag har en tight budget på ca 350 euro-400 euro per månaf. Jag kommer befinna mig frankrike från och med 13 september. Eller ngn kanske har tips om var jag kan söka billigt och bra boende? Jag kan nås på awad.maisaa@hotmail.com /Maisaa

paris ht07/ht08
2007-08-27 11:37   Malin
Också utan boende i Paris. Åker ner 30 aug. tillsammans med en annan tjej och letar boende på plats. Är ni intresserade av att dela eller har hittat nån bostad så hör gärna av er!

malin!
2007-08-27 14:10   Maisaa
Hej Malin, Jag är intresserad av ett singel rum ifall ni hittar en större lägenhet. Räcker för mig att det finns en gadrom och en säng inne på rummet för att göra mig glad och nöjd. Min skola ligger i 17 arr, men jag är inte så kräsen med var min bostad finns. Min budget är ca 350 euro och jag har så kan betala för både höst och vår terminen på en gång. Hör gärna av er på awad.maisaa@hotmail.com /Maisaa

paris
2007-08-27 23:25   Elin
Hej! Ja det hade varit jättebra! Min mailadress är: elin.nylander@hotmail.com! Tack för hjälpen!

Boende Paris ht07-vt08
2007-09-06 10:45   Erik
Hej! Ska plugga ett år i Paris och är på jakt efter lägenhet. Att dela några på hyran kunde vara toppen för att få ned priset så om det är någon som är intresserad så mejla mig gärna på: erik.sjoqvist@gmail.com A+ //Erik S.

Dela lägenhet i Paris?
2007-09-06 16:22   Lovisa Bergroth
Hejsan Elin! Jag heter Lovisa och är snart 21 år. Även jag ska plugga franska vinterterminen på Sorbonne och letar lägenhet eller rum. Jag ska åka ned om ca två veckor för registrering och för att kolla boende. Har du fått tag på något? Vill du fortfarande dela? Hör av dig om du är intresserad! /Lovisa Bergroth

Snappt boende/ dela?
2007-09-08 22:00   Julia H.
Hej Klara! Är du fortfarande intresserad av att dela en bostad? Jag åker ner nu på lördag, 15 sep, men fick just veta att det boende jag räknat med redan är uppbokat... Ledsamt! Smått desperat nu och kan tänka mig i stort sett vad som hellst. Räknar med att stanna till mitten av september. Hör av dig om du fortfarande är intresserad! /Julia - 20.

Boende i Paris från Nov?
2007-09-14 17:59   Kalle
Hej, Ska till Paris och jobba som Sommelier på en nyöppnad restaurang från mitten av Nov till Maj 08, vore supertacksam om nån har nått tips på Boende, flatshare liknande. Restaurangen ligger i 7:e...kommer jobba tokmycket och sent så jag vill gärna bo i närheten, har en budget på runt 600-700 euro i mån. Kalle Arbin karl.arbin@gmail.com

Ang: Paris HT07
2007-10-09 17:06   Mia fogelberg
Hej! Jag läste ditt inlägg om att du vet var man kan hitta billiga lägenheter att hyra i Paris. Ska åka ner till Paris hösten 08, hade varit jätte tacksam för tips! Mvh Mia

RE: Paris HT07
2008-05-03 12:57   paris
Hej! Jag äger en liten studio i centrala Paris som är ledig fr om mitten av juli 08: parisstudette@yahoo.com

RE: Paris HT07
2008-09-04 11:46   Camilla
Hej! Nu är jag kanske lite sent ute men jag letar någon eller några att dela en lägenhet med under de tre månaderna jag ska studera franska i Paris. Min skola börjar den 22 September och slutar den 19 December, så det är runt den tiden jag kommer att behöva boende. Om det är någon som är intresserad är det bara att hör av dig på mailen! g_camilla@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀