KOLLEKTIV I LA - Forum

2010-10-15 17:39   Nina och Julia

HEJHEJHEJ!!

Vi ska till LA i januari för studier på SMC och vi tänkte att det vore så sjukt fett att dra ihop ett gärngäng för ett gemensamt boende. Vi snackar inte om att man ska gå runt nakna och röka braj och käka havregrynsgröt i knäet på varandra utan liksom omge sig med kul peops och gemenskap, ett modernare kollektiv helt enkelt.
Är man några stycken går det att få ner kostnaderna ordentligt och ändå bo riktigt bra!
Är ni en eller flera som ska dit och vill köra ihop er med oss?

Maila maila maila !


RE: KOLLEKTIV I LA
2010-10-18 21:59   jenny

Hej hej! Jag ska också börja nu till våren på SMC, har sökt in i sista sekund och kollar runt efter någon eller några att dela boende med. Åker ner för att träffa massa nytt kul folk och komma ifrån sthlm ett tag, ska plugga study abroad och läsa lite olika kurser. Vore skit kul och bo med ett kul gäng! Har ni fått tag i något boende/ folk? /Jenny


RE: KOLLEKTIV I LA
2010-10-20 06:36   nina och Julia

Hej du Jenny!

Vi la ju upp det här för bara några dagar sedan, vet inte hur många som är inne på den här tråden?
Kul att du ska till LA - kan du inte maila mig? ninahobert@hotmail.com , eller facebooka mig så kan vi snacka mer!


RE: KOLLEKTIV I LA
2011-02-16 01:12   SMC

VI är 2 killar och 1 tjej från 20-25 års åldern som ska åka till L.A och plugga i SMC till HT2011. VI letar efter 2 personer till som skulle kunna tänka sig att bo med oss i förhoppningsvis ett stort hus och så ska vi förmodligen skaffa oss en bil också.Jag (Rupert aka kingstone macday) har varit i SMC innan och pluggat så jag vet att allt blir mycket billigare ju fler man är, för lägenhets priserna är riktigt höga i centrala Santa Monica.

För visad intresse så kontakta oss gärna via facebook ( Kingstone Macday, Robertino Alegria Martorell ).Annars kan ni även skicka ett mail till oss RupertVP@hotmail.se , RobertinoAM@gmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀