Hyra lägenh./rum milano - Forum

2006-06-06 16:56   HR
Hejsan. Jag söker en lägenhet eller ett rum i Milano från oktober månad-06, terminen slutar i slutet av juli-07. Jag ska studera vid IED Design, inredningsarkitektur i ca 2-3 år. Behöver ej vara centralt. Gärna en hyra runt ca 400 euro imånaden. Om någon vet någon eller var jag skulle kunna finna en billig lägenhet eller ett rum så hör gärna av er... Jag är 29 år och bor i stockholm för tillfället. /Vänliga hälsningar Helena

Ang: Hyra lägenh./rum milano
2006-07-04 00:02   Marie
Hejsan Helena!! Såg att du har planer på att plugga inredning i Milano. Är själv lite intresserad av att läsa inredningsdesign(interior design) där. Vet inte om det är samma som du tänkt gå?? Jag ska dock inte åka förrän i början av 2007 i så fall. Tyvärr har jag ingen information om rum/lgh. Ska du läsa kursen på engelska? Vilken förmedling har du fått information ifrån? Mvh

Ang: Hyra lägenh./rum milano
2006-08-05 13:37   Irma
Hej! Jag ska också börja på IED i oktober 2006 men på Industrial Design. Håller själv på att leta boende. Kanske vi kan hålla kontakten och dela något boende som kan dyka upp!? Och också träffas över en fika och hjälpas åt med byråkrati och kursinformation etc. Vi kan prata mer per på privat email. :) irma

Ang: Hyra lägenh./rum milano
2006-08-05 17:28   Helena
Hej! Jag har fått tag på ett rum i Milano....Billigaste jag hittade 500euro i månaden inkl. allt. OM du åker ner prova att leta rum på www.easystanza.it Du kan lägga upp en annons om vad du letar efter gratis! Jag hittade 7 stycken olika rum där som jag var ner och tittade på ... Det verkar vara en "BRA" sida att möta folk som hyr ut! De jag träffade verkar ha varit ärliga! Jag ska gå den som är på engelska ibörjan... 3år i helhet! IED. Den övergår till italienska sista året tror jag. Jag har gått genom IM education men även Blueberry.... någonting(sök på nätet) har den skolan...De på IM education verkar vara nya ....de vet inte så mycket....kanske Blueberry är bättre jag vet inte! Hoppas vi kanske ses! Verkar inte vara så mycket svenskar på skolan... Vänliga hälsningar HelenaR

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀