Gymnasium utomlands, musik, estetisk - Forum

2015-10-23 11:58   MatildaH
Kan man plugga hela gymnasiumet utomlands? Hur gör man det? Vilka sidor går man in på? Vart söker man? Kan man söka direkt från skolans sida? Och sånafall hur hittar man alla skolor för jag håller på att googla och googla men hittar inget. Om man inte hittar en sida som hjälper en med allt, kan man hitta värdfamilj själv eller vad för andra sätt finns det att bo utan att bo själv? De behöver inte va någon sånhär svensk gymnasie skola utomlands. Man kan väl välja att gå en skola som är just från de landet man vill plugga i? För jag vill inte gå högskola/universitet så då behöver man väl inte ha just en svensk utbildning? Man lär sig ju fortfarande även fast det kanske är tex australiensk utbildning. För man kan väl fortfarande söka jobb i Sverige efter det? (dock kanske jag väljer att flytta utomlands helt och hållet sen för jag trivs inte i kalla sverige) Vet ni någon skola utomlands(varmt land) som har musik/dans(estetisk linje/skola) linje/profil eller bara på något sätt har det i skolan? Kan man få hjälp att finansiera(så som stipendier?) någonstans?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀