Går det att bo med djur? - Forum

2009-08-28 16:33   Annie
Jag är väldigt intresserad av att studera utomlands i ett år i Milano (Fashion & Textil Design), men problemet är att jag har en hund som jag gärna vill ha med mig. Går det att ta med hunden och bo någonstans i Milano? Studentrum osv, eller får man skaffa en egen lägenhet för att detta ska gå? Någon som har någon erfarenhet av mitt "problem" eller har tips? Tacksam för alla svar!

RE: Går det att bo med djur?
2009-11-21 09:45   Liah
Hej Annie! Tyvärr kan jag inte svara på din fråga om hund och boende. Undrar dock om det blir Milano för dig i januari? Jag ska dit och studera ett år och håller för fullt på med att leta boende. Om du är intresserad kanske vi kan hitta något tillsammans? För mig är det helt ok ifall du tar med dig din hund också! MVH Cecilia

RE: Går det att bo med djur?
2012-08-25 13:26   Tina

Hejsan, jag undrar om du hittade ett boende i Milano som accepterar djur? jag är nämligen i samma sits och vill verkligen åka och studera där men måste ha med min hund. Finns det någon bra lösning??


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀