Boende i Riga - Forum

2010-05-05 20:05   Brra
Hej. Ska börja tandläkarlinjen i September på Rigas Stradins University och undrar om det är någon från Sverige som ska börja samtidigt som jag? Hör gärna av er! Mvh

RE: Boende i Riga
2010-05-23 22:48   Erik
Hej! Jag ska också börja plugga i Riga till hösten, fast på läkarprogrammet. Jag har också varit på jakt efter folk som ska plugga därborta till hösten så det känns ju kul att äntligen hittat någon mer som också ska läsa där =)

RE: Boende i Riga
2010-05-25 14:14   Brra
Fan va bra, kul! Ska du bo i Green Apple från början? Förresten får du stidendier, lån etc?

RE: Boende i Riga
2010-05-26 13:14   Erik
Jo, jag planerar att börja på Green Apple i alla fall så får vi se vad som hönder sen. Jag har varit i kontakt med en svensk tjej som pluggar därborta och hon sa att det är bra att börja där men sen se om man hittar någon/några att dela lägenhet med för det brukar vara lätt att fixa på plats. CSN har jag inte hunnit prata med ännu men jag ska försöka fixa en ansökan om studiemedel så fort jag får tillfälle. Kul förresten att du ska plugga till tandläkare! Själv går jag faktiskt själv på tandläkarprogrammet i Umeå just nu(tredje terminen) så behöver du hjälp med något under de första terminerna är det bara att fråga på ;) Har du förresten någon mailadress/facebook där man kan nå dig? Det känns som att det vore lättare att hålla kontakten då än här på forumet. Min mailadress är: faxen87@hotmail.com Vi hörs! //Erik

RE: Boende i Riga
2010-05-27 11:38   Brra
Jo då har e-mail men tyvärr ingen facebook. Min e-mail adress är Bryar_osman@hotmail.com Adda mig på msn.. så kan vi diskutera och sånt. Förresten, angående Green Apple, visst är det bra och vara där ca två veckor innan studie start? Skicka gärna dina svar till min e-mail! mvh

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀