Boende i Provence - Forum

2006-02-26 00:31   Anna
Hej! Jag tänker åka ner till södra Frankrike, närmare bestämt Aix en Provence, eller möjligen Antibes, Avignon eller Nice för att bli vass på franska. Språkkurser är lätta att hitta men boende till rimligt pris desto svårare. Är det någon som har samma planer som jag och vill dela lägenhet eller vet någonting om hur man hittar ett bra boende på någon av dessa platser skulle jag bli jätteglad om jag fick veta. Allt är av intresse för tillfället.

Ang: Boende i Provence
2006-03-30 21:21   Malin
Hej Anna! Jag har tänkt mig samma sak i sommar. Jag har lagt ut annonser lite överallt men inte fått svar, så är jätteglad att jag såg ditt inlägg. Jag vill lära mig mer franska och samtidigt se en del av södra Frankrike (helst städerna längs rivieran) Har funderat ett tag att boka in mig på en språkkurs i Cannes. När har du tänkt att åka? Hur gammal är du? Mvh, Malin

Ang: Boende i Provence
2006-04-05 20:28   anna
Hej Malin! Jag ar redan i frankrike, Aix en Provence, det ar en jattefin stad med medeltidskansla, ugefar en halvtimma fran Marseille upp fran kusten. Sa det ar en bit till havet, det ar val nackdelen. Jag fixade boende hos en jattebra studentformedling som heter Students in Aix. Generellt ar det mycket billigare att fixa boende pa egen hand for sprakresearrangorerna tar jattemycket. Har du bestamt vart du ska aka an? Hor garna av dej om du vill veta mer!

Ang: Boende i Provence
2006-04-28 21:35   Malin
Hej! Ja, nu har jag bestämt mig. Det blir 13v i Montpellier först och sedan ev 13v i Nice. I Montpellier kan jag kanske komma undan hyfsat om jag bokar lägenhet genom språkresearrangören, men i Nice blir det värre. Ska fortsätta kolla runt lite. Hur går det annars med franskan och så? Kram, Malin

Ang: Boende i Provence
2006-05-03 20:14   Roseanne
Hej! Jag ska också åka ner till aix..fast först i augusti..men jag funderar också på att skaffa eget boende..men hur gjorde du? fixade du de först när du kom fram eller hade du de redan fixat innan du åkte? hur mycke kostar de per månad? Hur länge ska du stanna där nere? om du är kvar när ja kommer ner kan vi ju ses :)..så kan du guida runt mej å visa de bästa ställena i aix.. men hör av dej till mej på solbritt@hotmail.com för jag vill gärna veta mer om staden jag snart ska till.. mvh / Roseanne

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀